Bruna flytningar o sammandragningar
Hur länge kan det dröja till det är dags på riktigt?
Bruna flytningar som ökat nu ikväll
Sammandragningar med bara en till två ggr på ca 15 min
Vad tror ni?
Haft snabba förlossningar tidigare.
Hur länge kan det dröja till det är dags på riktigt?
Bruna flytningar som ökat nu ikväll
Sammandragningar med bara en till två ggr på ca 15 min
Vad tror ni?
Haft snabba förlossningar tidigare.
De bruna flytningar är väl sk teckningsblödningar. Ring fl vet jag, särskilt om du haft snabba förlossningar innan. Även om det tar 3 timmar eller 3 dagar till så är det alltid bra att kolla med BM.
Lycka till från mig det tog 12 min för ..från första känning
Teckningblödning???
Förra förl gick varken slemproppen eller vattnet så jag vet inget om det !
Teckningsblödnin g är det man kan få när slemproppen gåt, det är ett tecken på att det inte är helt "stängt" längre
¨så här står det i vårdguiden
Slempropp
Slemproppen sitter som ett skydd för ditt barn. Den kommer ut som en slemliknande, lite kraftigare stabbig flytning, den kan också vara lite blodig, då är den oftast lite rosastrimmig. Det betyder att livmoderhalsen börjat vidgas. Slemproppen kommer oftast ut efter värkarna börjat och det är inte alltid du märker den.
Slemproppen kan också stötas ut flera dagar innan förlossningen startar. Om slemproppen går kan du avvakta värkarna, det kan dröja några dagar innan förlossningen sätter igång. Ibland upp till en vecka. Om du är osäker kan du ringa din barnmorska eller Vårdguiden på telefon som har öppet dygnet runt på 08-320 100, och fråga om råd.
Får du en blödning ska du alltid ta kontakt med förlossningsavdelningen. Får du en kraftig blödning ska du genast åka till sjukhus. Helst liggande, så ring 112 och begär ambulans
Så en liten strimma tyder nog på att det är något på gång.'
Hihi spännande....
Okej tack för svaret.
Här har inte kommit nåt lod alls, bara bruna (ljusa) flytningar.
Men det är väl på G lite smått antar jag !
Har ber förl IDAG!
Åhh så spännande!!!
Hoppas att du inte behöver vänta länge nu då!
Jag gick över en dag med min fjärde, men när hon bestämde sig för att anlända gick det supersnabbt hihi.
Jag håller tummarna, lycka till.
Kikar in till dig om nån dag så får vi se om det hänt nåt mer.
kram
TACK !!!
Blir en spännande natt antar jag..