• Pyssilullan

Någon som har tips på Julkort ute på 3 åring + 1 månaders baby?

Jag är TIIDIGT Ute!

NÅGON som har tips på hur man kan fota ett fint och annorlunda julkort på 2 barn, dvs EN 3 åring och en liiiten bebis på 1 ½ månad?
    Kruxet är att ja vill ta kort ute...

Någon som har tagit ngt kort själv och kan visa?
    Eller har förslag?

• Svar på tråden Någon som har tips på Julkort ute på 3 åring + 1 månaders baby?
  • skorpionen80

Den store kör den lille i vagn eller pulka eller liknande.
    De båda sitter i en ppulka, minstingen i knät på storasyskonet.
    De båda sitter i en halmhög ute i snön i hagen(eller ja, den lille kan ju hållas igen, lite svårt att sitta själv kanske ;) )

• Jontefjonte

Nåt år har jag lagt mina barn på marken som är full av höstiga lönnlöv och sen bara tagit kort ovanifrån. Säkert för den lilla om du inte vill att storebror riskerar att "tappa" henne.

• Pyssilullan
    Jontefjonte skrev 2007-09-19 21:15:19 följande:
    Nåt år har jag lagt mina barn på marken som är full av höstiga lönnlöv och sen bara tagit kort ovanifrån. Säkert för den lilla om du inte vill att storebror riskerar att "tappa" henne.
    Det är en Storasyster

Men höstlöv känns inte rätt på Julkort...
  • tifili

Jag tycker att "naturliga" kort är finast.
    Sätt storasyster ner och så håller hon sitt syskon och tittar på bebisen, be stora syster titta på hur fin eran lilla bebis är.
    och ta ganska nära så det inte blir så mycket bakgrund utan mer ansikte o lite kropp.
    Tomtekläder ?
    Eller finkläder o tomte luvor?
    Nakna och bara tomteluvor?

Tror det kan bli en fin bild.
    Prova får du se om du får till det du har ju tid på dig.

• Pyssilullan
    tifili skrev 2007-09-22 07:38:24 följande:
    Jag tycker att "naturliga" kort är finast.Sätt storasyster ner och så håller hon sitt syskon och tittar på bebisen, be stora syster titta på hur fin eran lilla bebis är.och ta ganska nära så det inte blir så mycket bakgrund utan mer ansikte o lite kropp.Tomtekläder ? Eller finkläder o tomte luvor? Nakna och bara tomteluvor? Tror det kan bli en fin bild. Prova får du se om du får till det du har ju tid på dig.
    Intressant!!
    jooo tid har jag.... men bebisen är inte född än
  • magdalena 80

Har julkortsbilder i mitt bildgalleri, men jag har inte haft nån sån liten bebis med på nåt julkort... Kanske du vill kika i alla fall, kan ju hända du får inspiration?

Annars tror jag nog också att det kanske blir bästa bilderna om storasyskonet sitter o håller lillasyskonet i famnen. Går ju att lägga ett fårskinn i en snödriva (det det kommer snö) så blir det inte så kallt. Kan ju vara bra att göra en förhöjning av nåt slag vid ena sidan (ev gömma nån kudde under fårskinnet) så att storasyskonet får nåt att stöda armen som bebisen vilar mot. Blir rätt tungt för att hålla i en bebis i sittande ställning nån längre stund då man är liten själv

Svar på tråden Någon som har tips på Julkort ute på 3 åring + 1 månaders baby?