Gott med köttfärs?
Har ett kilo köttfärs som jag ska laga till imorgon... Vill gärna ha lite nya idéer från er! =)
Ge mig massor med köttfärsrecept, tack!
Har ett kilo köttfärs som jag ska laga till imorgon... Vill gärna ha lite nya idéer från er! =)
Ge mig massor med köttfärsrecept, tack!
Gör en fylld baguette. Gröp ur en stor baguette lite grann. Gör en köttfärsröra på t ex köttfärs, tacomix, lite vatten eller tomatkross. Häll detta i den urgröpta baguetten och lassa på mozarellaost. In i ugnen tills osten smält och den ser lagom brun ut, tror 200 grader kan vara lagom.
Mums, låter gott!
Gör en köttfärsRulltårta! Enkelt å gott. Gör en köttfärsröra (inte för blöt) Jag brukar ha i lök, vitlök, salt, peppar, tomatpue el chilisås, lite vatten. Buljong el fond.
Gör sen en ungspankaka (utan socker). Bre ut köttfärsröran och rulla ihop.
Lycka till!
Åh, tack, dino! Låter mumsigt!
Kebabrecept har jag två stycken, men tack ändå!
Ska kolla hemmets journal nu...
Köttfärsbiffar fyllda med fetaost är jättegott.
Tack Jeno o fru kirta!
Min kusin serverade pannkaksrulle med köttfärs - en ugnspannkaka med köttfärsfyllning. Finns nog recept på ica.se. Riktigt gott med en grönsallad, hursomhelst. Och jag kommer att laga kålpudding under veckan som kommer; hacka vitkäl och stek med rikligt med smör och ringla över lite sirap, salta och peppra. Blanda under tiden köttfärs med ett ägg, 1 tsk salt till 500g köttfärs, ett par kryddmått mald kryddpeppar och ev lite mosad potatis. Varva hackad vitkål med köttfärsen i en form, avsluta med vitkål. Baka i ugn i ca 35 min i 175grader. Häll av spadet som bildats och gör en god brunsås, servera med kokt potatis och lingon. God husmanskost och inte (så) onyttig... Gör såsen på lättmjölk!
gör en kättfärssås, sådär lagom saftig och gräddig. Lägg sen den i en ungssäker form, spritsa toppar med mos (hemagjort är godast) över all köttfärs, sen in i ugnen tills moset blivit lite gyllenbrunt. Servera med en god sallad! Mums!
Oj, vad mycket gott! Sparar recepten för framtida bruk!
Stek färsen och blanda i en burk (el 2) vanlig tacosås (inga andra kryddor behövs).
Köp frysta pitabröd o värm i ugnen några minuter.
Servera med ris, majs o vanlig grönsallad.
Den här rätten går iaf hem på mitt middagsbord o är superenkel men jättegod.
Bra att göra om man är många med...
Jag säger bara TACOGRATÄNG! Mums!
www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=-100329
Ja, den är god pumpkin!
Tack violah!
Dino; förstår att det är din favosida. Tack för tipset.
Köttfärslimpa eller hemgjorda köttbullar är ju alltid bra att ha i frysen för att ta fram vid tillfällen när man bara inte orkar laga mat.