F L I S A N skrev 2007-08-27 22:20:06 följande:
Fille Fjonkan skrev 2007-08-27 11:24:06 följande:Hade du värkar under tiden? Jag har värkar men bara var 10:e minut.. Så har det varit sedan eftermiddagen.. Känns som att det kommer bli en låååång natt! Precis när jag slumrat till kommer det en värk..
Nej. Mitt vatten gick 23.45 en fredagkväll. Nätterna till lördagen och söndagen hade jag någorlunda regelbundna värkar var 6.e minut, tills jag somnade om. Då slutade de helt igen. På lördagen kände jag ingenting.
På söndag em fick jag plötsligt en rejäl värk. Ett par timmar senare en till. Sedan fick jag en värk i timmen i några timmar (satt då på Förlossningen och väntade på läkaren för undersökning). Tidigt på natten kom de 2/timme, senare 4/timme. När vi åkte in vid 8 på morgonen kom de var 5:e minut.
Enligt min erfarenhet är det alltid är en lååång natt före en förlossning. Det var därför jag föreslog att du skulle sova istället för att promenera på dagen
Försökt att vila så mycket du kan trots att det är svårt. Rätt vad det är kan man känna att man måste stå när varje värk kommer. Då är det bra att ha vilat benen lite extra innan.
Var 10:e minut är inte så bara. När som helst kan de komma tätare (och kraftigare) och så är det igång och det börjar bli dags att fundera på att åka in
Åh, vad spännande! Snart är det dags!