• Anonym (finnig)

Akne i ansiktet - vågar jag sluta med Tetralysal???? (livrädd)

Åååååh, hjälp mig någon som vet....hur ska jag våga sluta med Tetralysal när den tog bort mina finnar?!

Jag vill ju inte ha tillbaka dom!!

Har alltid haft akneproblem, och nu denna vevan med tetralysal gick det bättre att få bort dom...men nu vågar jag inte sluta!!

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Akne i ansiktet - vågar jag sluta med Tetralysal???? (livrädd)
  • Stuyvenberg

Hur länge har du ätit medicinen?

• Marcupilami

Tetralysal är skitbra då den tar bort acnen. Men den stör tarmfunktionen, som all antibiotika.

Kolla med hudläkare om alternativa behandlingsmetoder.

dator heter det. datOR...
  • Ancayv

Prata med läkaren som skrev ut medicinerna om hur du ska göra.

• Anonym (finnig)

Jag har ätit den ca 10 månader...han säger att jag kan testa att sluta. TESTA?????!!! Men tänk om det kommer tillbaks?? Då kommer jag inte orka hålla på med alla krämer igen, usch.....

• jennypennypannkaka

Såhär står det i FASS

4.2 Dosering och administreringssätt

Normaldosering för vuxna: 300 mg morgon och kväll. Kapslarna ska sväljas hela tillsammans med minst 1/2 glas vatten och i upprätt läge (ej i liggande ställning). Tetralysal kan intas i samband med måltid.

Måttlig till svår acne: Startdos är 300 mg morgon och kväll. Ett gott terapisvar brukar ses inom 4-12 veckor, varefter dosen ofta kan sänkas till 300 mg dagligen. En behandlingsperiod om 6 månader eller längre är ofta aktuell. Behandlingsuppehåll görs om möjligt under sommaren.

JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • Anonym (finnig)

Milf: Tack. Det var nog så det var...jag har bara ätit en tablett senaste 9 månaderna tror jag.........

Men åh......brukar det komma tillbaka?? Infektionerna alltså.

• Marcupilami

Ja de brukar det. Själv har jag gjort två kurer med några års mellanrum. Först Tetralysal och sen efter det Roaccutan. Nu orkar jag inte mer... Huden blir bara lika äckelflottig som innan och bölderna kommer tillbaka. Håller det tillbaka med Finacea-gel.

dator heter det. datOR...
  • jennypennypannkaka
    Anonym (finnig) skrev 2007-08-26 23:43:44 följande:
    Milf: Tack. Det var nog så det var...jag har bara ätit en tablett senaste 9 månaderna tror jag.........Men åh......brukar det komma tillbaka?? Infektionerna alltså.

Ingen aning, det kan jag inte läsa mig till..

Men OM problemen kommer tillbaks kanske läkaren kan skriva ut tabletterna igen?

Vem har skrivit ut dem förresten? Vårdcentralen? Hur pass mycket utslag hade du?

Har själv problem med acne, skitjobbigt är det.. Vet inte om det är tillräckligt för att behandla med läkemedel, men har typ 10-15 finnar jämt. Inte kan jag låta bli dem heller..

JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • Anonym (finnig)

Jo, jag hade ca 15-20 aktiva finnar JÄMT. Precis när den ena gått ner dök en ny upp! Hemskt!!

Sen blir jag så deppad av det också, att alltid kämpa med utslagen utan att se nån ljusning......

Milf, har du varit hos läkaren? Jag går hos en hudläkare.

Marcupilami: vad är finacea??
    Vet hur det känns när man blir flottig....håret fastnar i ansiktet, och man blossar lätt i rosa.....usch!! Haft finnar sen jag var 11 år så tanken är otroligt välbekant.....

• Anonym (finnig)

Juste!! Finacea är väl liknande som Skinoren...

Svar på tråden Akne i ansiktet - vågar jag sluta med Tetralysal???? (livrädd)