• Fru Gustavsson

Currykryss- hur vet man?

Funderar lite över om sonens säng står i ett sk. currykryss, han sover inte bra och vaknar ofta och är väldans ledsen om nätterna. Hur trött han än är och hur lite han än sovit natten innan och samma dag vaknar han till och från...
    Visst kan det vara perioder och tillväxtfaser eftersom han är så liten, men då är det ju finemang om currylinjerna kan uteslutas?
    Ngn som vet?

Älskade Aiden föddes 061122. Välkommen du finaste!♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-26 23:59:42:
    vet inte om detta tillhör allmänt eller ockult, gissar på att currykryss är ngt naturligt
  • Svar på tråden Currykryss- hur vet man?
  • Themis

Påstått naturligt men obevisbart för etablerad vetenskap kan jag möjligen gå med på:

sv.wikipedia.org/wiki/Jordstr%C3%A5lning

Jag har själv gått med slagruta/vinkelpinnar utan att tro på det och får iofs intressanta utslag på vissa ställen, men det är väldigt svårt att koppla dem till något särskilt, i synnerhet när man är i byggnader högt över markytan.

Däremot är jag ganska övertygad om att vi inte kan sätta oss in i hur det känns att växa så mycket som en bebis gör under det första året, och att det säkert kan kännas obehagligt på tusen och ett sätt. Många har t ex omogen mage/tarm och det kan ge alla möjliga nivåer av besvär som misstolkas för att bero av annat.

Äldre barn kan t ex ha så kallad "växtvärk" när det kryper i ben och benhinnor, det kan vara riktigt obehagligt och om bebisar också har det vet ju ingen?

Bara en tanke...

• Marcupilami

Prova att vrida på sängen. Obs att jag inte vet vad jag pratar om men om den skulle stå fel så kan du prova att flytta den.

dator heter det. datOR...
Svar på tråden Currykryss- hur vet man?