• Puffen

Bli av med spindlar??

Det kryllar av spindlar hos oss!
    Jag tar bort spindelnät varje dag men dagen efter är de där igen.
    Spindlarna finns överallt!
    På altanen, de gör nät över hela fönstrena på utsidan, ofta kommer de in också.
    Under sommaren har de varit rätt små men nu börjar dom bli riktigt stora och äckliga!

Hur blir man av med dem???
    Det är FÖR MYCKET!

• Svar på tråden Bli av med spindlar??
  • Puffen

Är det ingen som vet??????

• FairyQueen

huu jag skulle också vilja veta... monsterspindlar hos mig :/

• Namaste72

Undrar jag med, för nu har spindlarna börjat flytta in i huset Jag vädrar bara på dagtid nu och städar som en besatt. Vill INTE möta en 7 cm stor hus-spindel i källaren

• ming

Ah, säg inte så! Nu lär ju spindlarna komma hit också! Vi har redan en stor feting i källaren så jag inte vågar tvätta kläder (men den försvann när sambon flyttade undan torktumlaren, vet inte var den tog vägen ). Kanske bäst att börja ha fönstrena stängda nu då.

• Puffen

Ska ut och ta bort alla 100-tals nät nu igen.
    Dom är SÅ läskiga!!!
    Dom kommer alltid fram på kvällarna. Långben och mindre spindlar kan man ju döda men dom med stor, fet kropp kan man inte gärna mosa på väggen eller golvet...

• Namaste72

Vi hade en i taket i köket i veckan. 4 cm var den nog (med benen). Usch. Den hade kommit in på kvällen genom köksfönstret. Känns taskigt att döda dem men jag vågar helt enkelt inte ställa ett glas över. Plus att de springer som attan

• FairyQueen

vi har haft 3st typ tjocka feta och RIKTIGT stora spindlar här hemma :( och den sista har inte dött än.. är på konstant krigsalert med min dammsugare...

• RååSa BuBBlan

Vill också veta.... Har hittils dödat 4 monster *rys* stora e dom och det riktigt låter när dom springer över golvet *blä*

Dom är överallt!!! I badkaret, på sovrums väggen, vardagsrummet, barnens rum...

Måste få bort dem, men hur????

• ming
    FairyQueen skrev 2007-08-27 13:44:46 följande:
    vi har haft 3st typ tjocka feta och RIKTIGT stora spindlar här hemma :( och den sista har inte dött än.. är på konstant krigsalert med min dammsugare...
    Men hur är det, ÄR det en myt att spindlarna kryper ut ur dammsugarna igen? Jag har alltid föreställt mig att de antingen dör på vägen ner, eller så blir de så förvirrade i själva påsen att de inte hittar ut och kvävs ihjäl.
  • Namaste72

Igår hade faktiskt min katt ihjäl en liten rackare. Kanske ska låta henne gå på jakt i källaren? Fast undrar om hon inte blir livrädd om hon skulle se en bjässe?

Svar på tråden Bli av med spindlar??