• palan

Missfalls statistik?!

Är det ngn som hört av en läkare om hur många missfall som är normalt och inte innan första barnet?

Om man fått två missfall, är det ngn som vet ngt man kan prova för att lyckas på tredje gången?
    ( griper efter alla halmstrån som ni kankse märker?)

• Svar på tråden Missfalls statistik?!
  • respire

Min gynläkare sa efter mitt ma att 1 eller 2 missfall anses normalt.
    vid ett tredje får man väl gå på utredning tror jag.

• Sugarmommy

Missfall är väldigt vanligt! Min gynekolog sa till mig att nästan alla kvinnor råkar ut för det någon gång i sitt fertila liv (om man producerar barn vill säga). Två missfall är mindre vanligt, men det kan fortfarande vara en slump/ren otur. Efter tre mf kan man börja misstänka att det finns något fel och då får man påbörja missfallsutredning. Har själv haft tre mf, men utredningen visar ingenting (vilket är det vanligaste). Nu är jag gravid igen och tar progesteron och Trombyl för att se om det kan ha någon effekt. Kan tipsa om att prova Folsyra om du inte redan testat det. Finns på apoteket. I övrigt finns det inte mkt du kan göra för att undvika ett tidigt missfall. Det är kroppens egna autonoma processer som styr. Man kan inte göra annat än att försöka leva någorlunda sunt, undvika alkohol och nikotin så klart. Beklagar dina missfall och önskar dig lycka till i fortsättningen!

• k82

du hade otur, men de betyder ju inte att du inte lyckas på tredje försöket! ge inte upp o kämpa så ska du se!

Svar på tråden Missfalls statistik?!