• Tant Green

Nattlinne?

Använder era barn nattlinne och gillar de det? Jag trodde det var en utdöd produkt eftersom jag själv avskydde det där som korvade sig runt magen på nätterna när jag var barn, och trodde att utvecklingen hade gått framåt på 30 år Men nu när dottern har kommit upp storlek 92/98 så inser jag att det finns betydligt fler nattlinnen än pyjamas att välja bland i hennes storlek.

Självklart kan jag köpa pyjamas på pojkavdelningen (fast jag tycker att spindelmannen och svampbob är rätt trista) men jag blev så förvånad att det var så vanligt med nattlinnen Uppenbarligen säljer de ju eftersom de finns?

• Svar på tråden Nattlinne?
  • Tjohalia

Vi har några nattlinnen till dottern på 2½ år, men själv föredrar jag att sätta på henne ne pyjamas eftersom jag har liknande minnen som dina Men jag tycker inte alls att det är svårt att hitta pyjamaser åt henne... Jag köper dom flesta på kapp ahl, tycker dom har ett rätt så bra utbud.

Mamma till *JOLINE -05 * och *ALEX -07*
  • Asereht

Köpte inte ett enda nattlinne till min dotter under hela hennes uppväxt. Jag fullkommligt avskyr nattlinnen, man vaknade mitt i natten totalt insnord i de hemska doningarna. *rys* Det är gulligt men helt funktionsodugligt tycker jag!

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • Borstis

Håller med samtliga i tråden! fy fan för det där sladdriga mimmi pigg-nattlinnet som snörde ihop kroppen så man drömde att man blev kvävd.. hände mig många ggr som liten å jag minns det än. Hade såna där kvävningsdrömmar pga att nattlinnet korvade sig..

• Kina79

Min dotter (3½ år gammal, storlek 98/104) har både nattlinnen och pyjamas. Hon väljer själv vilket hon vill ha, det är även hon som sagt att hon ville ha nattlinne., från början.
    Lindex har ju pyjamaser som är fina (bla Bamse), KappAhl och Ullared har jag oxå köpt

• Åsa Ystad

Min dotter vägrar pyjamas. Sover antingen i nattlinne eller enbart tröja. Hon måste nämligen "nå knävecket" med ena foten.

• Pincushion86

Min dotter sover varken i pjymas eller nattlinne. Hon använder bara de innan de är sängdags. Melinda sover bara i trosa och har alltid gjort de eftersom hon bara svettas och vaknar helt blöt om hon har något annat på sig när hon sover.

• Cia o krabaten

Jag minns det precis som du TS och sover själv i T-shirt för att minska korvandet

Dottern däremot (2,5) gillar sina sovklänningar

• siabellon

jag var precis som du, hade jag nattlinne så var det på kvällen framför tvn och sen åkte det av när jag skulle krypa till kojs. Sov alltid i trosa o t-shirt. Har en dotter på 10 år som av o till vill ha nattlinne. men hon har sovit i bara blöja o tröja när hon var mindre, nattlinne eller pyjamas. Det är svårt med sånt där, jag håller med. har du sett lingon o blåbärs lite mer tjejiga pyjamas? det är en trekvartsbyxa o a-linjeformad tröja, den är fin o praktiskt tycker jag.....

• novembersol

Oj, blir förvånad att så många är negativa till nattlinnen. Min dotter har haft nattlinne sedan hon var dryga året, under årens lopp har hon fått pyjamaser i julklappar/födelsedagspresenter men alltid vägrat ha dem på sig eftersom de är obekväma.

Nu är hon 8 år och använder fortfarande gladeligen nattlinne.

• Beckiz86

jag var tvärtom , jag ÄLSKADE nattlinen och totalt hatade pyjamasar.

• Cissela

Älskade nattlinnen som liten och avskydde pyjamas. Mina stora tjejer som nu är 13 och 15 använde nästan bara nattlinne när de var små, blev för varma i pyjamas. Lilltjejen som snart är två år har både ok, jag försöker styra efter hur varmt det är på kvällen... men själv är hon varm av sej och tar oftast av pyjamasarna men oftast ej nattlinnen...

Jag tycker att det är lätt att hitta söta pyjamas men då tycker jag ju också om bla Bamse som det finns mkt av...

• JennieL

TS:
    varför kan du inte köpa 2delade pyjamaser från tjejavdelningen då??

• Tant Green

JennieL, jo det gör jag ju. Men jag blev förvånad att det fanns så lite att välja bland när de passerat storlek 92. I mindre storlekar fanns det ju massor av pyjamasar (både rosa och blå), men nu när jag var på H&M och KappAhl fanns det typ 2 olika pyjamasar och 10 olika nattlinnen på flickavdelningen.

• SaramedM

Så lite finns det väl inte?
    Kappahl förstår jag, de har hemska flickkläder när man passerat bebisstadiet

Svar på tråden Nattlinne?