Töja ut en sko?
Har ett par jättefina partyskor som sitter perfekt utom just över vänster tå! Kan man på nåt sätt töja ut sko lite? Nån som har nån erfrenhet? Det är syntet, så det borde ju gå att få större....
Har ett par jättefina partyskor som sitter perfekt utom just över vänster tå! Kan man på nåt sätt töja ut sko lite? Nån som har nån erfrenhet? Det är syntet, så det borde ju gå att få större....
blöta dem och gå med dem så brukar de forma sig...
Under min "fotbollskarriär" blötte jag ner mina nya skor i duschen och proppade dom sedan fulla med tidningspapper så att dom töjde sig. Funkade finfint... alternativt kan man ju gå omkring med dom när de är blöta så att de "formar" sig efter din fot, vet inte hur bekvämt och praktiskt det är dock
Syntetskor brukar vara svårare att töja än skinnskor, eftersom det inte är ett "levande" material. Men prova, ta på dig en blöt strumpa och gå omkring med skon så länge du kan. Sätt sedan i skoblock och låt dem torka, ej vid ett element. Funkar inte det så gå till en skomakare (fast då kostar det förstås).
Är det skinn så finns det en spray man kan köpa som töjer ut skinnet, fanns förra året på Johanssons skor
Tack för tipsen, ska testa vatten... På fl kan man alltid få hjälp!
Hehe, nu kan jag bidra med ett eget tips! Efter att ha kört vattenknepet körde jag ner potatis inlindat i papper, i lagom storlek för att töja ut precis där det behövdes, det blev kanon!