• Believe

Kan man resa bort två veckor under c-uppsatsen? (SSK)

Hur var det när ni skrev c-uppsats? Hade ni många obligatoriska moment? Eller tror ni att man kan resa bort två veckor?

Jag ska skriva uppsatsen själv och är inte orolig för själva uppsatsen, jag vet att jag kommer att hinna tidsmässigt. Men jag är orolig att jag kommer att "straffas" för att jag reser bort. Kan man bli det?

Resan är redan bokad men jag har svårt att se fram emot den eftersom jag oroar mig så mycket för detta.

Vad tror ni? Hur var det för er??

• Svar på tråden Kan man resa bort två veckor under c-uppsatsen? (SSK)
  • Långbenopluto

Jag har skrivit en C-uppsats på socionomutbildnineg och vi hade INGA obligatoriska moment mer än första veckan.... Sedan hade vi fritt till seminarierna på slutet...

Mamma till Marcus och Isak
  • Ida Maria

Jag har skrivit en C- och två D-uppsatser och det var ett seminarium i början som var obligatoriskt, sen fick vi råda över våran egen tid, sen hur den disponerades var det ingen som brydde sig om. Jag åkte på en veckas skidsemester mitt i uppsatsskrivandet och det gick hur bra som helst!
    Åk iväg och njut, se bara till att du har planerat så att du ligger bra till i skrivandet, inte kul att vara på semester när man känner stress inför att komma hem...

Mamma Ida, det är jag det!
  • cid

Så länge ni inte har obligatoriska moment så ska det ju inte vara några problem. Vi läser metodkurs samtidigt som vi skriver c-uppsats så vi kommer ju ha några "fasta" grejer. Men det mesta kan man ju hoppa över i alla fall. Så länge man inte missar nån tenta/examination brukar det ju vara okej...

• Mint

Om du vet att du kommer hinna, så res bort! Ingen kommer att fråga dig var du är. Undrar handledaren så kan du väl bara säga att du åker till, ja, valfritt ställe och skriver där. Jag var själv bortrest någon vecka under B-uppsatsen, och när vi skrev magisteruppsatsen var det många som sa upp sina lägenheter och flyttade iväg för att skriva. Det enda man behöver dyka upp på är ju de obligatoriska seminarierna, och de ligger oftast inte förrän i slutet av kursen.

• Swifty

Jag skriver c-uppsats nu (under min mammaledighet, som tur var är vi två på en uppsats!). Vi har inget schemalagt...bara framläggning och opponering sen. Jag ska också resabort 2 veckor (kanarieöarna ) mitt i allt, men jag kan inte tänka mig att man kan bli straffad för det. Men man får ju se till att det inte krockar med opponering eller så.

Lycka till med skrivandet!

• Susstuss

Jag skriver C-uppsats just nu, läser till SSK. Har inget obligatoriskt förutom en examination av PM:et. Så du kan nog lugnt åka bort två veckor, kolla med handledaren när det är examination bara!

Svar på tråden Kan man resa bort två veckor under c-uppsatsen? (SSK)