• MammaLiinda

har ni lås till vagnen?

Jag har en bugaboo vagn och tänkte skaffa mig ett barnvagns lås, lr går de lika bra med cykellås?
    lr vad för lås ska man ha och vart finns de?

• Svar på tråden har ni lås till vagnen?
  • iorlina

Kolla med försäkringsbolaget vilka lås de godkänner (hemförsäkringen om ni inte har speciell på vagnen)

• ciccielv

behöver inget lås,har alltid förvarat alla vagnar i lgh .

• MammaLiinda
    ciccielv skrev 2007-08-27 13:11:51 följande:
    behöver inget lås,har alltid förvarat alla vagnar i lgh .
    jo men vi har stort hus men jag tänkte emr på då man åker till bvc och sådana saker..
  • Kina79

Jag har köpt ett cykellås som jag låser fast vagnen med. Jag använde det på semestern när man måste lämna vagnen utanför restauranger och liknande.
    Jag är alldeles för nöjd med min vagn för att nån bara sla få promenera iväg med den. (har en BT syskonjogger)

• ciccielv

MammaLiinda

på bvc hade vi våran "slit och släng"vagn då man inte hade uppsikt över sin vagn.men till bvc tanten tog vi alltid in vagnen på rummet

• Blå Flygare

Jag använder ett billigt lås med lång kabel till min barnvagn. Kanske dumt, men jag tänker att barnvagnar blir inte stulna om de inte är "bara att ta". Inbillar mig att ett enkelt lås räcker.

Här på bvc hade de barnvagnslås, men någon har gått o snott alla nycklarna som satt i Helt mensingslös vandalism...

• Jesster

Jag har ett vanligt cykellås som jag låser vagnen med på BVC.

• Diorlover

Vår barnvagn blev stulen i min mammas trapphus där man behöver kod för att komma in. jävla skit.. och den va ju helt ny så ngn måste smitigt in när någona nnan gick in..

• Tuvelisa

Min barnvagn blev stulen trots att den var låst och förvarades i ett låst källarförråd. BLir man trött eller...

Så jag låser alltid min vagn även om det känns överdrivet i bland. Har ett vajerlås med kominationshänglås. När vagnen blev stulen frågade försäkrningsbolaget om den var låst med hade inga specifika krav på något särskilt lås.

• Dulia

Jag har ett barnvagnslås inköp på Barnens hus. Dom gånger jag inte kan låsa fast vagnen i något så brukar jag ta med mig ett av hjulen.

• cicci85

ja, jag har ett vanligt cykellås till den

• anettef

jag har bara ett vanligt cykellås för 20kr. men jag tar alltid in vagnen i lägenheten och lämnar den bara när vi ska till bvc.

• Rosa84

Oj. Har aldrig tänkt tanken på att låsa vagnen.. Har iofs en begagnad. Men imorgon ska vi kika på en ny, kanske ska fundera på lås? Har aldrig sett någon annan låsa sina vagnar så det här var helt nytt för mig.

• kramhumlan

jag köpte en jättefiffigt lås med en utdragbar kabel. Försöker man klippa av det så tjuter det som bara den. Litet och med kombinationslås. köpte på a la barn på nätet. kostade ca 200kr men det kan det vara värt...

• carola1977

Vi har ett lås med kombination istället för nyckel. Tänkte att det var smart om man behäver låsa fast vagnen på dagis och kanske mormor hämtar. Då blir det aldrig problem med var man ska gömma nyckeln. Vi har ett barnvagnslås från Babyland, men det går ju precis lika bra med ett till en cykel. Det var bara av praktiska skäl som vi köpte det där samtidigt som vi hämtade vagnen.

• Linlugg

Kolla med ditt försäkringbolag vilka lås de rokommenderar så blir det inget strul om den blirstulen. Spara kvittot på låset så du kan bevisa att du haft den låst med det lås de föreskrivit!

.¸¸.·´¯)Linlugg
Svar på tråden har ni lås till vagnen?