• Pebblas

Äta till isterband?

Vad brukar du äta till isterband?
    Jag har aldrig ätet det men tänkte prova det idag. Men vad har man till? Dillstuvad potatis?

Och när jag ändå frågar, så vad äter ni till stuvade morötter?

• Svar på tråden Äta till isterband?
  • puppan 1966

till stuvade morötter brukar jag ha falukorv!
    och till isterband har vi antingen potatismos eller potatis och gräddsås! *mums*

• jummie

isterband - dillstuvad potatis

till stuvade morötter kan det vara gott med vanlig stekt falukorv!

• ims67

Jag brukar stuva blomkål till stekt isterband det blir jättegott,potatis går med bra.Stuvade morötter har jag aldrig gjort.

• Fiaflopp

Japp dillstuvad potatis är kanongott!

• aragon

Potatismos brukar vi äta ELLER dillstuvade potatisar....

Din andra fråga kan jag inte svara på MEN hade nog valt falukorv (stekt)

Är BONUSMAMMA på heltid och ÄLSKAR dessa barn
  • waersta

isterband ska man ha rödbetor och potatis till.

• waersta

potatis stuvade morötter och falukorv är jättegott!!

• aragon
    waersta skrev 2007-08-27 14:46:24 följande:
    isterband ska man ha rödbetor och potatis till.
    Rödbetor Förvånad jaha där ser man har jag ALDRIG hört men alltid ska man lära sig nåt nytt
    Är BONUSMAMMA på heltid och ÄLSKAR dessa barn
  • FaithHeavenly

äter det aldrig men om jag skulle servera det så skulle det bli med dillstuvad potatis

• Atamon

Isterband och stuvad potatis (ingen dill för mig) eller hemgjort potatismos samt rödbetor

Till stuvade morötter - något av följande alternativ och kokt potatis. Stekt korv, stekt fläsk, stekt kassler, köttbullar eller köttfärsbiffar

• Atamon

Man kan fylla isterbanden också - det brukar bli gott.
    Skär upp isterbanden på längden, skär inte helt igenom - de ska hålla ihop. Fyll med hackade rödbetor, hackad lök och bostongurka (eller hackad ättiksgurka). Lägg isterbanden i ett ugnssäkert fat och stek i mitten av ugnen i 225 grader i 10-15 minuter

• Luddes matte

Stuvade potatis (utan dill) och rödbetor..  eller också gör jag Isterbandslåda (ta bort skinn, hacka sönder och slår äggstanning över.) Rödbetor till det då med

Vilken lycka! Jag är älskad av fyra killar!
  • annca

Potatismos, dillstuvad potatis eller kokt färskpotatis. Och massor av rödbetor!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • MaddeMamman

Jag tycker dillstuvat passar till fisk, så jag föredrar persiljestuvad potatis o rödbetor

• lia76

stuvad potatis.. Har i persilja i stuvningen, ibland lite dragon

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • MrsQ

Isterband: Koka potatis som du sen steker lite (gärna med lite grillkrydda på)

Rödbetor (ett måste)
    Stekt ägg

Mums va gott Måste nog till affären nu

• Theorese

Min mamma gjorde en blanding av krossade tomater och tärnade rödbetor, la isterbanden ovanpå och in i ugnen. Till det åt vi makaroner. Jättegott faktiskt!

Svar på tråden Äta till isterband?