Äta till isterband?
Vad brukar du äta till isterband?
Jag har aldrig ätet det men tänkte prova det idag. Men vad har man till? Dillstuvad potatis?
Och när jag ändå frågar, så vad äter ni till stuvade morötter?
Vad brukar du äta till isterband?
Jag har aldrig ätet det men tänkte prova det idag. Men vad har man till? Dillstuvad potatis?
Och när jag ändå frågar, så vad äter ni till stuvade morötter?
till stuvade morötter brukar jag ha falukorv!
och till isterband har vi antingen potatismos eller potatis och gräddsås! *mums*
isterband - dillstuvad potatis
till stuvade morötter kan det vara gott med vanlig stekt falukorv!
Jag brukar stuva blomkål till stekt isterband det blir jättegott,potatis går med bra.Stuvade morötter har jag aldrig gjort.
Japp dillstuvad potatis är kanongott!
Potatismos brukar vi äta ELLER dillstuvade potatisar....
Din andra fråga kan jag inte svara på MEN hade nog valt falukorv (stekt)
isterband ska man ha rödbetor och potatis till.
potatis stuvade morötter och falukorv är jättegott!!
stuvad vitkål är gott!
Dillstuvad potatis till isterband är en klassiker. Servera inlagda rödbetor till.
äter det aldrig men om jag skulle servera det så skulle det bli med dillstuvad potatis
Isterband och stuvad potatis (ingen dill för mig) eller hemgjort potatismos samt rödbetor
Till stuvade morötter - något av följande alternativ och kokt potatis. Stekt korv, stekt fläsk, stekt kassler, köttbullar eller köttfärsbiffar
Man kan fylla isterbanden också - det brukar bli gott.
Skär upp isterbanden på längden, skär inte helt igenom - de ska hålla ihop. Fyll med hackade rödbetor, hackad lök och bostongurka (eller hackad ättiksgurka). Lägg isterbanden i ett ugnssäkert fat och stek i mitten av ugnen i 225 grader i 10-15 minuter
Stuvade potatis (utan dill) och rödbetor.. eller också gör jag Isterbandslåda (ta bort skinn, hacka sönder och slår äggstanning över.) Rödbetor till det då med
Potatismos, dillstuvad potatis eller kokt färskpotatis. Och massor av rödbetor!
jag brukar ha stuvade makaroner till
Jag tycker dillstuvat passar till fisk, så jag föredrar persiljestuvad potatis o rödbetor
stuvad potatis.. Har i persilja i stuvningen, ibland lite dragon
Isterband: Koka potatis som du sen steker lite (gärna med lite grillkrydda på)
Rödbetor (ett måste)
Stekt ägg
Mums va gott Måste nog till affären nu
Min mamma gjorde en blanding av krossade tomater och tärnade rödbetor, la isterbanden ovanpå och in i ugnen. Till det åt vi makaroner. Jättegott faktiskt!