• Sipadan

    50 dagar kvar till Bf :)

    I dag är det exakt 50 dagar kvar till vår beräknade förlossning.
    Gud så spännade och dagarna försvinner i raketfart. Tänk att vi snart har våra knoddar här.  Hur mår ni?  Har ni packat bb-väskan ,  krampor?
    Själv så mår jag fint , fast det känns som om jag har en sementklump i magen,  ruggigt stel.

  • Svar på tråden 50 dagar kvar till Bf :)
  • Emerald88

    Imorgon är det 50 dagar kvar till bf för mig också.
    Jag mår rätt så bra, bortsett från illamåendet och att det gör väldigt ont när bebisen trycker mot nerverna. Aj! Och att man har så mycket sammandragningar på natten.
    Jag har inte packat väskan än, men funderar på att börja göra det inom dom senaste dagarna.

  • teljeufo

    Idag har jag 52 dagar kvar till BF

    Jag väntar mitt andra barn
    Jag har inte häller packat BB väskan ännu men jag ska göra det nu snart tror jag


    I oktober blir vi 4 i familjen...
  • Sipadan

    Hej flickor! I dag ska jag ta och försöka få i hop bb-väskan,  shopping :))
    Ha en fin dag!


    /Ingela

  • teljeufo
    Sipidan skrev 2007-08-28 09:05:57 följande:
    Hej flickor! I dag ska jag ta och försöka få i hop bb-väskan,  shopping :))Ha en fin dag! /Ingela
    Vad kommer din BB väska innehålla då?
    I oktober blir vi 4 i familjen...
  • Sipadan

    Teljeufo, jag använder Amelias lista:

    Så här står det Amelias tidning, allt om din graviditet:

    Att packa väskan till förlossningen är nästan magiskt. Tvätta bebiskläderna och ta fram egna myskläder blir till en ritual alla borde låta ta lite tid. Vissa packar två väskor, en till förlossningen och en till BB. Då blir förlossningsväskan liten och lätt, och bbväskan kan ligga kvar i bilen och hämtas upp när ett skrynkligt underverk snusar brevid sängen.
    Hur som helst så finns det två alternativ när man ska packa väskan - Det som är bra att ha och det som är oumbärlig.

    Förlossningsväskan:

    Kamera
    Id- kort
    Journal
    Patientbricka
    Eventuellt brev till barnmorskan

    Bra att ha:
    Bebisens första kläder! En fin filt att svepa om underverket eller något annat som kan få påminna dig om målet och attni är två som kämpar- Du och bebisen.

    Hårsnodd , hårborste
    Mobiltelefon + laddare
    En bärbar cd- spelare - mp3 om ni vill lyssna på avslappningsband eller musik.

    Något att knapra på, dextrosol eller godis
    Något att dricka , juice eller coca-cola

    Fryst mat till pappa , om det skulle dra ut på tiden.
    Strumpor
    Läppbalsam/cerat
    Massageola så att din partner kan massera dig vid behov.
    Pengar till p-automaten
    Ombyte till dig efter förlossningen, omlottkofta, pyjamasset, amningslinne, amningsbh.
    Någon sysselsättning, om det drar ut på tiden , En bok en tidning eller varför inte en hög Trivial Pursuit-frågar ?

    BB- Väskan

    (tänk på att packa till er båda om far ska vara kvar)

    Lite fler kläder till bebisen. Gärna omlott kläder så att bebisen slipper att få n ågot draget över huvudet. Blöjor till bebisen , om det inte finns på sjukhuset.
    Tandborste och tandkräm
    En lite llyxigare duschtvål, shampo och balsam.
    Hudlotion
    Deodorant
    Hårborste
    Amnings-bhh
    Tofflor
    Några strumpor
    Mysbyxor
    Ett par sköna tröjor, något tjockare med dragkedja fram eller om lott, för amningens skull.
    Glöm inte babyskyddet.

    Trevlig kväll

  • teljeufo

    Idag har jag 50 dagar kvar till BF men ska jag vara ärlig så kommer jag få mitt barn tidigare...
    Jag har fått veta att jag ska få snitt pga att min förra förlossning inte vart som det "brukar" även då snittades jag till slut.
    Men att packa BB väskan är ju samma sak förutom det fär till "förlossningen" för det kommer vi ju veta när det sker så där behöver vi ju inte så mycket med till...


    I oktober blir vi 4 i familjen...
Svar på tråden 50 dagar kvar till Bf :)