• MariaN

Hur raggar man upp dej? (tjejer o killar)

Ja,. som rubriken lyder:
    Vad faller du för. nån som kommer fram o frågar om ni ska hångla, nån som drar en raggningsreplik eller? hehe!
    tjejer o killar, hur raggar man upp er?!

• Svar på tråden Hur raggar man upp dej? (tjejer o killar)
  • Anonym

ja du de e svårt att ragga upp mig men om man ska välja något av det så är det mer av beröring inga repliker för att de e ba så falska

• Nyfiken gul

jag går igång på intellektuella kommentarer o intellektuell raggning..

Inte så att man måste stå o prata om kvantfysik och Platon - men att man kan föra en vettig diskussion med varandra utan att hamna i sexträsket på en gång.

Komplimanger är alltid trevligt att få höra o givetvis blir jag glad av att få höra att jag ser bra ut tex... men det är inte det som får mig att falla...

Min man tex fick mig på fall genom att visa att han kan klara sig själv o sköta ett hushåll utan att behöva en morsa....

• MariaN

Nyfiken gul skrev 2007-08-27 19:38:24 följande:

jag går igång på intellektuella kommentarer o intellektuell raggning..Inte så att man måste stå o prata om kvantfysik och Platon - men att man kan föra en vettig diskussion med varandra utan att hamna i sexträsket på en gång.Komplimanger är alltid trevligt att få höra o givetvis blir jag glad av att få höra att jag ser bra ut tex... men det är inte det som får mig att falla... Min man tex fick mig på fall genom att visa att han kan klara sig själv o sköta ett hushåll utan att behöva en morsa....
    en sån man ska jag också skaffa mej! :D
  • Atjo

Min man fick mig på fall genom att spontant lukta på min axel och fråga vilket mjukmedel jag använde! Det var så oskyldigt på något sätt så då föll jag som en fura.

• kawwa77

Tja ragga upp mej på krogen är kanske inte så lätt, allt blir så ytligt, blir mer en kött marknad.

Nä om någon ska få mej på fall så...
    intilligens det är viktigt, eftersom jag själv är teknik och motor intresserad så vill jag hellst ha en jämlike, och det är ju inte alltid så lätt, men som tjejen jag är tillsamans med nu, hon är kreativ fixig och så bär hon blå kläder i tjänsten *sexigt* hon har lätt till skratt och är lätt att prata med, allt stämmer så väl mellan oss.

Tog också ganska länge innan vi blev tillsamans, så någon lätt raggad kille är jag inte. Thats it

• enäs

Säg att jag är snygg så är jag din för alltid. Jag har inte fått en komplmang på väldigt länge.

• klaas

Ta mig i skrevet,är ett hett tips.

• Mumin75

Detta var en ganska svår fråga eftersom det oftast är jag som "raggat upp" alla killar jag haft, är nästan alltid jag som tagit första steget till visat intresse innan killarna ens hunnit blinka . Min sambo fångade jag på puben (där han jobbade) genom att småflirta lite genom kroppsspråk, stå nära och nudda honom lite oskyldigt till o börja med för att sedan bli mer o mer närgånget... han var ganska snabbt med på noterna... och senare den kvällen gav jag honom en kyss som han besvarade... och sen blev det lite härligt sex . Men om jag skulle bli uppraggad skulle jag nog föredra att bli det ungefär på det sättet jag fångade min sambo... Att killen inte visar för mycket intresse och är för på utan till o börja med flirtar lite sådär oskyldigt så man inte riktigt vet om han är intresserad eller ej... och sen att spänningen liksom stiger lite... om nån fattar vad jag menar

• gulemamman

Få mig att skratta så är jag din
    Om du däremot kör med en massa fjantiga komplimanger som "åh gu va du är snygg" osv så blir jag avtänd direkt....alltså missförstå mig inte nu, det ÄR gulligt med komplimanger MEN INTE med såna komplimanger som man hör skulle kunna sägas till vem som helst...sen att just jag råkar få höra det just då är bara för att jag stod där! Få mig att känna mig unik och speciell....och inte som en i mängden av alla tjejer....DÅ är jag din

• Mjäll

Jag gillar av någon anledning vissa killar som har självsäkerheten att inte ge sig. Om de kommer o flörtar o ja nobbar dem men att de sedan kommer igen, då genast blir de intressantare, haha knäppt!!!

• Skata

Man utstrålar kärlek till människorna runt omkring sig och är inte rädd för att röra vid folk. Sedan är man lite extra sådan mot mig. Att man är intellektuell och har trevlig humor är också plus.

• Kalle17

Få mig att känna mig unik, speciell, att jag betyder någonting för dig, att du ser mig och lyssnar på mig osv. Det krävs lite jobb för att få mig på fall.

• bjojne
    klaas skrev 2007-08-30 21:13:04 följande:
    Ta mig i skrevet,är ett hett tips.
  • Self Evident

Jag är svårflörtad tror jag men har alltid fallit för de galna killarna, inte farliga, utan mer orginella. De som under en stillsam föreställning föreslår att vi ska klättra upp på taket, sno en grävskopa, bygga en igloo i parken, lifta till Danmark, ta oss in på Skansen nattetid (mycket av det där har faktiskt hänt). Då är jag helt såld .
    Pappan till mitt barn stod på barrikaderna och förde en minst sagt okoventionell tillvaro. Vi brukade ta oss in på fabriksområden och undersöka underjordiska gångar i stan på nätterna. Det var galet och sanslöst romantiskt.
    Fast numera är jag en präktig mamma så jag försöker intala mig att jag borde gilla seriösa förnuftiga killar. Det går inte så bra .

• biet

när någon säger med blicken-vill ha dig! suck

• Gnagarn

En kul replik vore om nån kom fram och helt enkelt frågade hur hon skulle gå till väga för att ragga upp mig!

• Anonym

Jag blir uppraggad av nån som är rätt fram, liksom jag vet från första stund att vi kommer ha sex helanatten...

Svar på tråden Hur raggar man upp dej? (tjejer o killar)