Symptom för äggledarinflammation?
Känner man av om man har äggledarinflammation? Och i så fall; vilka symptom får man? Hur länge "måste" man ha gått med klamydia för att få denna inflammation?
Mvh
Känner man av om man har äggledarinflammation? Och i så fall; vilka symptom får man? Hur länge "måste" man ha gått med klamydia för att få denna inflammation?
Mvh
Jag har haft äggledarinflammation, men jag har INTE haft klamydia. Jag kan bara säga att det känns, jättemycket. Ungefär som att man ska gå av för att det gör så himla ont i både magen och ryggen. Runt om, så att säga. Huvva...inte skönt.
Du måste nog tyvärr det. Om det är äggledarinflammation så blir det bara värre och värre. Morfinsprutan man sedan får på sjukhuset är underbar.
Hur upptäcks inflammationen då?
Jag kommer inte riktigt ihåg.
Eller förresten, det gör jag ju visst. Ska berätta:
När jag inte stod ut med smärtan längre (jag är också en sån som inte springer till sjukhuset i onödan) så åkte jag till vårdcentralen här. De klämde mig på magen och var helt säkra på att det var blindtarmen. Jag blev ivägskickad till närmasta sjukhus (13 mil bort). Där fortsatte klämmandet på magen, och de kunde inte säga med säkerhet om det var blindtarmen. Jag fick morfin och sedan fick jag sova till dagen efter. Då gjordes en titthålsoperation. JAg blev sövd och de skar alltså upp ett hål och tittade in med en kamera på blindtarmen. Men den var det ju inte nåt fel på. Så de gjorde ett till hål och tittade på äggledaren. Sen sydde de ihop mig och efter det fick jag en hop med mediciner.