• Silverkatten06

Var köpa en riktigt skön säng utan att bli ruinerad?

Var hittar man en riktigt skön säng utan att bli ruinerad? Har tyvärr inte råd med sängar i prisklassen Hästens eller Tempur. Har inte bra erfarenheter av IKEA:s sängar och vill gärna ha andra tips...

• Svar på tråden Var köpa en riktigt skön säng utan att bli ruinerad?
  • Muminski

Vi köpte en svanen från mio.. tror att de ska ta bort dem nu så vi fick en säng som skulle kostat 15 för 10 000. Annars har de R.E.M oxå. Blä för ikea och jysk sängar..de är urdåliga efter bara nåt år. Då är det bättre att lägga liiite mer pengar...

drömmen vore en carpe diem... eller hästens. Svärisarna har hästens det och de är så ofattbart sköna!

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Barbabok

Vi köpte härifrån, supersmidigt och skönare säng får man leta efter. Vår är i olika avlastningszoner och kostade 14000 tror jag, inkl. fri leverans då. Men det var en kontinental, antar att de andra är ännu billigare.

http://www.ana.se/ny_wip/index.php

Det är i motvind som drakarna flyger
  • latherese

vi har ikeas sängar å jag tycker dom funkar utmärkt.. man behöver ju inte köpa den allra billigaste från ikea helelr utan det finns ju "dyrare" varianter..

• Silverkatten06
    Muminski skrev 2007-08-27 22:12:47 följande:
    Vi köpte en svanen från mio.. tror att de ska ta bort dem nu så vi fick en säng som skulle kostat 15 för 10 000. Annars har de R.E.M oxå. Blä för ikea och jysk sängar..de är urdåliga efter bara nåt år. Då är det bättre att lägga liiite mer pengar...drömmen vore en carpe diem... eller hästens. Svärisarna har hästens det och de är så ofattbart sköna!
    Som sagt har inte råd med en hästens, men ska kolla Mios sängar. Tack för tipset!
  • Silverkatten06
    wero73 skrev 2007-08-27 22:21:55 följande:
    Vi köpte härifrån, supersmidigt och skönare säng får man leta efter. Vår är i olika avlastningszoner och kostade 14000 tror jag, inkl. fri leverans då. Men det var en kontinental, antar att de andra är ännu billigare.www.ana.se/ny_wip/index.php
    Men har de bara webshop? Ingen butik? Jag vill nog inte köpa en säng för 14000 som jag inte kunnat provligga...
  • Silverkatten06

latherese skrev 2007-08-27 22:24:21 följande:

vi har ikeas sängar å jag tycker dom funkar utmärkt.. man behöver ju inte köpa den allra billigaste från ikea helelr utan det finns ju "dyrare" varianter..
    Vi har IKEA nu och de är värdelösa, både jag och sambon har ont i ryggen varje morgon. Och inte köpte vi deras billigaste variant heller. Nej, aldrig mer IKEA-säng, nu vill jag sova riktigt bra och vakna utvilad och välmående på morgnarna!
  • Barbabok

Ja det förstår jag. Men, de betalar bensinkostnader om man vill åka dit och provligga

Iaf. var det så när vi köpte våra (står nånstans på sidan), fast vi köpte osett för jag kollade upp via nätet och sökte på folk som tidgare handlat såna sängar, och det var uteslutande bra kritik. rek. pris är ju en hel del högre, skillnaden är att här säljs från fabrik utan mellanhänder. Och nä jag jobbar inte där, men är väldigt nöjd.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Snax

Kolla på t e x Blocket, där kan man hitta knappt använda eller t o m helt nya kvalitetssängar till bra pris. Gillar ni inte tanken på en säng som är använd tidigare så kan det vara en prisvärd lösning att bara köpa ny bäddmadrass och lägga ovanpå.

• Muminski

Silverkatten... vi hade inte heller råd med en carpe diem eller hästens. Ville gärna ha en R.E.M men även den var lite för dyr. Vi slog till på svanen pga att de hade utförsäljning. Vi var och provlåg den många ggr innan vi bestämde oss och vi är fortfarande nöjda. Har visserligen bara haft den i 2 månader

Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden Var köpa en riktigt skön säng utan att bli ruinerad?