Hur gör man en heminsemination?
Har läst i några trådar om heminsemination. Hur funkar en sådan?
Har läst i några trådar om heminsemination. Hur funkar en sådan?
Inte mitt område men jag har ju sett på tv och läst artiklar.
Det funkar väl inte svårare än så att man tar mannens utlösning snarast möjligt och suger upp i en plastspruta som man sedan använder för att föra in spermierna i tjejen/sig själv.
Skulle tro att Apotekets plastsprutor som man får till medicin till små som ska ta flytande alvedon, penicilin osv funkar.
Vet att nån av dom som jags åg låg ner ett tag efteråt också och endel verkar ju ha lyckas. Bord ekanske inte vara mycket svårare än att bli befruktad av ett samlag.
Nej låter ju märkligt, då kör jag nog hellre den gamla hederliga varianten.
Märkligt?! Hur ska man göra då om man inte har samlag?
Snarare lite märklig fråga om du har möjligheten att göra det på det vanligare sättet
Man gör ju insemination trots att man kan ha samlag, trodde så klart att det var något liknande då som man gjorde hemma. Frågor har man väl ändå rätt att ställa eller?
Hej!Dom för in en liten slang i tjejen ungefär som en katetel,sen sprutar dom in killens sperma som dom centrufegerat och tvättat.Lycka till!
Heminsemination används nog främst av de som inte har samlag med mannen, tex lesbiska.
De som gör insemination för att de inte blir gravida av samlag använder en annan metod som jag tror är svårare att göra själv. Då för de som loola skriver in en kateter direkt i livmodern. Det underlättar för lite trötta spermier som får kortare väg, vissa kvinnor har även en miljö i underlivet som dödar spermierna. Man kan även tvätta och fixa med spermierna innan, tror att de ibland lägger ihop några prov. Vissa gör ju även med donatorsperma.
Gör man en heminsemination (med donator) så blir den biologiska pappan pappa till barnet, gör man en donatorinsemination på sjukhus så blir maken/sambon pappa.
Hoppas det var svar på din fråga ![]()
Tack Loola och bling, då vet jag!
Ts! Klart man får ställa frågor *L* Jag mena inget illa!!
Blev bara fundersam över ditt svar då du skrev "Nej låter ju märkligt, då kör jag nog hellre den gamla hederliga varianten". Trodde du fundera på att göra det själv hemma av ngn anl. och att du inet hade nån karl
68an:
hur får man tag på en spruta som man använder vid hemin. har hört att lesbiska par använder en speciell spruta som är böjd, hur får man tag på en sådan?