• Anonym (Anonym)

Nån med erfarenhet av g-punkts-stav?

Nån tjej här som testat en g-punkts-stav? Hur är det?, är dom sköna och skall man köpa med eller utan vibration?

Tacksam för svar, på g att handla en!

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av g-punkts-stav?
  • Lis Alm

En g-punktsstav kan man änvända under tryck (ex staven "Crystallius").
    Det behöver inte vara vibration i staven för att den ska vara bra till g-punktsstimulans.

Däremot så är det många som tycker att det är enklare att använda en vibrerande g-punktsstav, speciellt om man är ovan.

En g-punktsstav i hårdplast är den som fortplantar vibrationerna bäst/effektivast, plus att hårdplast glider väldigt lätt tillsammans med glidmedel.

En storsäljare i hårdplast är "Slimline G-punkt".
    "Lila Niklas" i silikon säljer också bra. Innan den fanns sålde jag mycket av "Paulchen Generation 2"
    I jelly så säljer jag mest av: "G-unnar", "Hummer G" och "Florida".

• Anonym (jag har!)

fick en i prestant av min man senast han va iväg på kurs. ganska kul grej det där o väldigt effektiv! vet inte vad den heter men den va i silikon och knottrig, steglös vibrator och ganska liten, typ 13 cm lång

• Annizz84

jag har en med vibrator och ja den funkar jätte bra dock lite obekväm då den är i hårdplast hade nog helst viljat ha en mjuk , men vist funkar dom =) .

• Anonym

Används den vaginalt eller analt? Var sitter g-punkten i vagina?

• Lis Alm

G-punkten sitter i slidans framvägg ganska nära urinröret, ett par centimeter innanför slidöppningen..
    Du kan känna ett område som liknar "ränder" (området kallas för svampen). Tryck lite hårdare i den här delen av slidväggen.
    Om man inte känner något speciellt så låt fingrarna fortsätta att söka i området.
    Vissa kvinnor är mest känsliga på den yttre delen av g-punkten men andra är mest känsliga på mitten eller i det bakre området.

Stimuleras G-punkten sexuellt upplever kvinnan en speciell intensiv orgasm med samtidig avgång av en vätska som kan jämföras med mannens sädesavgång.

• Mesangium

Nej, G-punkten finns inte.

Men vill man påstå att man har en särskilt känslig plätt nånstans så har man säkert rätt. Det är dock inte någon allmän punkt för alla kvinnor, utan varierar vilt. En del har ingen. En del har många. En del har just det ställe man råkar fokusera på och liksom "öva upp".

Ciao ; )

• Lis Alm

Otydligt av mig, Sorry.
    G-punkten är ingen punkt utan ett område.
    Meningarna om G-punkten, dess existens och funktion är fortfarande delade.
    Tror att det är som med sex och orgasmer i övrigt. Vissa får lätt orgasm, vissa får det aldrig.
    Vissa uppskattar sex och vissa gör det inte.

(G-punkten, uppkallad efter en tysk-amerikansk gynekolog vid namn Gräfenberg.)

• Mesangium

Fast inget anatomiskt område. För det finns inget särskilt där. Bara slida. =)

• Lis Alm

Ja, men väldigt många får en speciell känsla samt en annorlunda orgasm när detta område stimuleras.
    Så om man är nyfiken, så tycker jag man ska testa att stimulera detta område och se vilka man tillhör.
    Njuter man av det eller inte?

De som finner stor stimulans i detta område hävdar med sin bestämdhet att "g-punkten/området" finns.
    Vi kan ju inte säga till dessa personer att den inte finns, eller?

Det vore ju ungefär som att säga till de som aldrig har fått orgasm, att orgasmen inte finns.

Vägled och låt var och en upptäcka vilken kategori av människor man tillhör är mitt råd.

• Mesangium

Lis Alm: som sagt. jag förnekar inte känsliga områden.

men för att en gång för alla få slut på "jakten på g-punkten som inte finns" vill jag dela med mig av evangeliet att den inte finns.

man ska så klart utforska varje centimeter av sin kropp och gärna det inre också. utforska är grymt.

det trista är bara om folk tror de missar något när de faktiskt istället inte har någon g-punkt.

bara så =)

• Anonym
    Mesangium skrev 2007-09-07 19:35:16 följande:
    Lis Alm: som sagt. jag förnekar inte känsliga områden.men för att en gång för alla få slut på "jakten på g-punkten som inte finns" vill jag dela med mig av evangeliet att den inte finns.man ska så klart utforska varje centimeter av sin kropp och gärna det inre också. utforska är grymt.det trista är bara om folk tror de missar något när de faktiskt istället inte har någon g-punkt.bara så =)
    Jag tror att du bara är avundsjuk på oss som FAKTISKT får världens bästa orgasmer av att stimulera G-punkten.
  • Mesangium
    Anonym skrev 2007-09-07 20:53:24 följande:
    Jag tror att du bara är avundsjuk på oss som FAKTISKT får världens bästa orgasmer av att stimulera G-punkten.
    ja så är det ju. oj förlåt ; )

nej faktiskt inte. jag kommer själv alldeles utmärkt. behöver inte skryta om det.

men jag har fått höra på fysiologikurs att detta är sanningen om kvinnans anatomi som man känner den idag. och jag anser att källan är en god sådan.

det finns inga körtlar eller andra anatomiska strukturer i slidan som ger något som helst tecken på att där finns en g-punkt.

däremot säger jag inte att du inte kan få orgasmer genom att stimuleras vaginalt. grattis till det. hurra. osv.

=)

betryggande nog försöker forskarna dock äntligen kartlägga klitoris utsträckning i kroppen och där finns kanske hemligheten bakom diverse roligheter som gör att klitoris universum spänner långt bortom den lilla toppen på isberget du ser på venusberget.

men det är en helt annan diskussion.
Svar på tråden Nån med erfarenhet av g-punkts-stav?