Är det något man verkligen vill ha så orkar man
Vi köpte en gård, med ett rivningsobjekt till hus senhösten för några år sedan. Det fanns ingen el, inget vatten och avlopp, ingen isolering i huset som höll värmen inne mm. Men stommen var bra, så vi beslöt att renovera.
Det hus vi bodde i blev sålt väldigt fort och vi hade en månad på oss innan vi skulle flytta in.
Vi flyttade in 25 nov, med två barn (9 och 3½). Vi hade fått ordning ett rum som de fick dela på. Kakelugnen gick varm kan jag säga.
På morgonen så klädde man på barnen vinteroverallerna när de klev ur sängen, gick ner och borstade råttorna från bordet och lade på en duk för att kunna ge barnen frukost. Igång med elagregatet ute på trappen och sprang ut på åkern för att pumpa upp vatten till morgonkaffet.
Det var en jäkligt kall vinter kan jag lova
Och när vi fick toalett inne efter en månad så var det lyxigt värre
Duscha och tvätta fick vi göra hos svärföräldrarna.
Att tänka på, är ju att inte stressa varandra. Jag tog allt som hade med barnen att göra, fixade all mat och tvätt. Inte mycket städa förvisso, det var plankgolv och trampade jordgolv. Sedan hjälpte jag till med bygget så mycket som gick. Min man renoverade enbart (snickare).
När man sedan kommit så det blivit någorlunda beboeligt, så måste man kunna låta skiten stå och bara få sitta och titta på tv en hel kväll.
Det var två hemska år, men om man vill, så klarar man det.
Vi är fortfarande inte klara, men det finns golv överallt, el, vatten och avlopp
Bad och dusch. Vad gör det då att köksluckorna fortfarande inte finns
Om han är snickaren i familjen så är det du som kommer att få ta allt som har med barn och hushåll att göra. Tråkigt, men vill man ha något så får man offra lite. Det är det värt