• caesar

"SKARPNÄCK" hur är det att bo där??????

Hej!

Undrar hur det är att bo i skarpnäck gård?
    vi funderar att flytta dit och vi har ingen aning om hur området är.
    Finns det bra dagis i området?
    Är det stökigt område eller lungt?
    Är det typ som Farsta, Hagsätra områderna likvärdiga?
    ღ Caesar & Diesels Mom + lill pyret i magen BF 5/9 ღ
  • Svar på tråden "SKARPNÄCK" hur är det att bo där??????
  • caesar

puffar

ingen som bor där?

• ModerBlå

Jag har jobbat i Skarpnäck för ca 7 år sedan.....skulle inte flytta dit!

Då är Farsta mycket bättre!

• Gibiesmamma

fast farsta är inte lika lugnt nu längre, iom centrum. bättre då de förorterna lite närmre, typ Gubbängen(jättefint), Bandhagen o.s.v

Jag gillar skarpnäck och skulle gärna flytta dit, väldigt fina och fräscha lägenheter, pratade med en kollega som bor där, hon sa att det inte alls var så stökigt som alla säger. Hon bodde mitt i Skarpnäck, nära t-banan

• caesar
    Gibiesmamma skrev 2007-08-28 11:45:35 följande:
    fast farsta är inte lika lugnt nu längre, iom centrum. bättre då de förorterna lite närmre, typ Gubbängen(jättefint), Bandhagen o.s.vJag gillar skarpnäck och skulle gärna flytta dit, väldigt fina och fräscha lägenheter, pratade med en kollega som bor där, hon sa att det inte alls var så stökigt som alla säger. Hon bodde mitt i Skarpnäck, nära t-banan
    för vi kollar på en lägenhet som är nära tunnelbanan, och vi bor i dag i hagsätra.
    så svårt att veta när man inte alls har knapt varit där någon gång heller.
    dom vi pratar med trivs där och vill inte flytta ifrån.

vi hade tänkt att bo där bara tills dagis är slut och innan skolan börjar flytta till typ huddinge, men där är det så dyrt nu och jag är ju mammaledig så därför får man ta det när båda jobbar.
    men sen vet man ju inte vi kanske trivs så bra där i skarpnäck om vi får lägenheten förståss. att man vill bo kvar. så svårt att veta och hitta vart man vill bo. allt är så dyrt i dag.
  • Alina85

jag växte upp där....och jag skulle aldrig vilja att mina barn växer upp där!! det var iof flera år sen jag flyttade där ifrån så det kan ju ha lugnat ner sig.....

• Nacka

jag har bott i skarpnäck och jag trivdes där, men man ska nog hålla sig inomhus på kvällarna är att rekommendera

• caesar
    Nacka skrev 2007-08-28 12:23:29 följande:
    jag har bott i skarpnäck och jag trivdes där, men man ska nog hålla sig inomhus på kvällarna är att rekommendera
    ja det är väll så tyvär med nästan alla förorter. rågsved, hagsätra mm
    tråkigt tyvär.
  • CosmicCat

Vad jag har hört är Skarpnäck helt OK bland bostadsrätterna och radhusen, men ganska stökigt kring hyreshusen.

• caesar
    CosmicCat skrev 2007-08-28 12:35:55 följande:
    Vad jag har hört är Skarpnäck helt OK bland bostadsrätterna och radhusen, men ganska stökigt kring hyreshusen.
    presis så är det i hagsätra där vi bor. bostadrätterna är det lungt i men hyresrätterna mer ungdommar som hänger runt i.
    synd att man har tagit bort så många fritidsgårdar för ungdommarna som värkligen behöver stimulans. kommer ihåg när man själv va liten så fans det bra gårdar att göra saker i.
  • Miss Lau

Jag tror inte att Skarpnäck är "värre" än Farsta och Hagsätra. Som i alla områden finns det lugna gårdar/gator och så de delar som inte är lika lugna.

• Nacka
    caesar skrev 2007-08-28 12:25:06 följande:
    ja det är väll så tyvär med nästan alla förorter. rågsved, hagsätra mmtråkigt tyvär.
    Jag har även bott i Rågsved eller drogsved som det egentligen heter och då är skarpnäck betydligt lugnare, jag bodde borta vid radhusen och dom bostadsrätterna som ligger där var det ganska lungt på kvällarna. Plus att det är nära flatenbadet.
  • caesar

äch spelar ingen roll nu, den blev alldeles för dyr tyvär................
    tack för all hjälp.

Svar på tråden "SKARPNÄCK" hur är det att bo där??????