• Pentan

Hjälp! Kan man färga ett blonderat hår mörkt själv hemma..?

Eller ligger det för mycket röda pigment i håret som kan slå igenom, och därför behövs balanseras upp med annan färg?
    Hade tänkt köpa på Åhlens typ och fixa det hemma, har blonderat platinaljust hår och vill bli brunett, ganska mörkt - inte svart, men mörkt...
    Vågar man??
    Hemlis

• Svar på tråden Hjälp! Kan man färga ett blonderat hår mörkt själv hemma..?
  • Black pearl

Gå till en frisör i stället är mitt råd

Pentan skrev 2007-08-28 10:56:54 följande:
    Eller ligger det för mycket röda pigment i håret som kan slå igenom, och därför behövs balanseras upp med annan färg? Hade tänkt köpa på Åhlens typ och fixa det hemma, har blonderat platinaljust hår och vill bli brunett, ganska mörkt - inte svart, men mörkt... Vågar man??
  • opy

det kan bli grönt om man färgar från väldigt ljust till mörkt på en gång. så jag tycker du ska gå till en frisör. dyrare men kanske värt det?

• THR1972

jag har gjort det en gång och mitt råd är att du bokar tid hos en frisör!!!! Mitt hår blev brungrönt!!! Tog 4 timmar att fixa till hos frissan efteråt

• ullis83

jag färgade det mörktbrunt direkt fråm blont..det blev bra,men för mycket ljusa slingor kvar,så jag färgade månaden efter igen..kanonbra

• Miss Lau

Mitt tips är att du går till en frisör. Risken att håret blir grönt är rätt stor.

• Jonna74

Jag har gjort så en gång, men det blev mörkgrönt. I solen såg det för dj-vligt ut.
    Sen ångrade jag mig och blekte tillbaka, då blev det apelsingult istället.
    Så jag hade definitivt gått till frisör.
    När man blekt håret så är det nästintill omöjligt att få några färgpigment att fästa.

Kram Jonna

• Pentan

Tack tjejer!!

Går till frissan i morgon och får det gjort, känns mycket tryggare. Och har jag väl fått hjälp med att gå över från blond till brunt så kan man ta endast utväxten hemma med grejer från typ Åhlens!
    På fredag åker mina extensions in, så då blir det långt svallande hår!! Längtar... Skrattande

• Coccolina

Jag brukar hopp från blont till mörkrött inbland.. och sen när utväxten kommit en bit och jag haftdet rödanågra månader brukar jag bleka håret igen... gör det alltid själv hemma... har aldrig färgat håret hos frisören men det är jag det! Jag har alltid blivit nöjd med resultatet... mitt största problem brukar vara när jag bleker min naturliga färg då jag har röda pigment i mitt hår(något som aldrig märks förutom om jag bleker) för då kan de bli lite orange eller klargult.. väntat någon vecka bleks det inte naturlig så slänger jag i en till blekning...

Life's a bitch get used to it!!!
  • JLS
    Pentan skrev 2007-08-28 19:26:33 följande:
    Tack tjejer!!Går till frissan i morgon och får det gjort, känns mycket tryggare. Och har jag väl fått hjälp med att gå över från blond till brunt så kan man ta endast utväxten hemma med grejer från typ Åhlens!På fredag åker mina extensions in, så då blir det långt svallande hår!! Längtar...
    Visa bild sen när du är klar? Lycka till
Svar på tråden Hjälp! Kan man färga ett blonderat hår mörkt själv hemma..?