• Hanna73

Tips på mjuk soffa?

Skulle vilja byta ut vår soffa till en snyggare soffa, men maken vill inte skilja sig från den nuvarande som är mjuk och ganska grund.

Jag har förhandlat fram att den får bytas ut om jag hittar en lika skön soffa, vilket har visat sig vara svårare än jag trodde..

Har någon några bra tips på snygga, mjuka soffor som inte är djupa, men som inte heller tappar formen?

• Svar på tråden Tips på mjuk soffa?
  • melma
    Pinkstar skrev 2007-08-28 11:26:19 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39805762värdens skönaste soffa!!
    jag vet inte om de är den hon menar, men eketorps soffa från ikea är nog världens skönaste, den har vi! med beige klädsel, jättemjuk OCH snygg!
  • Hanna73

Får testa den nästa gång jag är på IKEA. Har ni haft den länge så att ni vet att den håller formen?

Kollade lite på IKEA:s Tomellilla, som ju är mjuk och skön, men en kompis som hade den sa att den tappade formen väldigt snabbt.

• HaJoMi

Jag är jättenöjd med vår Bostongrupp från EM - Europamöbler.

• Born77

Vi har 2 underbart sköna "Göteborgs"soffor från IKEA. De har låga, breda armstöd som man kan vila huvudet på. Har sovit i soffan i ett år i väntan på sängköp. Tyvärr säljs inte soffan längre, men det finns en del begagnade att få tag i. www.bemz.se har klädslar i massor av färger och mönster till IKEA-möbler.

• SkåneP

"Kollade lite på IKEA:s Tomellilla, som ju är mjuk och skön, men en kompis som hade den sa att den tappade formen väldigt snabbt. "

Den tappar inte alls formen. Däremot har den tyvärr utgått ur IKEAs sortiment.

• Keesha

Jag har den soffan och den har jag haft sedan 2001 - den har hållt utmärkt och är superskön! :D
    Särskilt om man har tvättat klädseln en eller två ggr. Men den finns inte på IKEA längre...

Hanna73 skrev 2007-08-28 11:34:39 följande:
    Får testa den nästa gång jag är på IKEA. Har ni haft den länge så att ni vet att den håller formen?Kollade lite på IKEA:s Tomellilla, som ju är mjuk och skön, men en kompis som hade den sa att den tappade formen väldigt snabbt.
  • Det ljuva livet

Vi har haft en Tomelilla i 10år fortfarande lika skön. Nu bor den i källaren och i vardagsrummet bor det två stycken Ekeskog. Svårt att hitta en soffa lika skön som våran gamla Tomelilla men Ekeskog är det. Det enda med Ekeskog är att det inte är en soffa att sitta fint i. Den är så lång i sitsen att man antingen ligger eller sitter med fötterna uppe.

Svar på tråden Tips på mjuk soffa?