• AstraTrillian

Måla om badkar?

Jag är sugen på att passa på och måla om vårt badkar i helgen då vi ändå kommer att sova borta och dotterna vara borta på dagarna.

Men stora projektet i helgen är att slipa väggarna och måla om i vardagsrummet så frågan är om jag är väldigt tidsoptimistisk om jag tror att jag fixar badkaret på 1 timme? Ska bara måla i badkaret.

• Svar på tråden Måla om badkar?
  • SaT

Vet du hur man gör när man målar om badkar? Vad man ska använda för färg och så? Jag har fått berättat för mig en gång hur man ska göra och vilken färg man ska använda, men kommer inte ihåg exakt, kommer bara ihåg att det blev ganska dyrt. Så jag är mest nyfiken på om det finns något annat bättre sätt.

• AstraTrillian

Prisert har jag inte kollat men man använder en 2-komponentsfärg som man målar på ett slipat och tvättat badkar. SEn måste det stå och härda med god ventilation rätt länge. Googla på badkar+måla eller badkar+renovera så får man bra beskrivningar.

• SaT

Okej tack. Sorry att jag inte hade svar på din fråga! Lycka till!

• SaT

Hehe, det där tar alltid längre tid än man hoppas på . Men det är ju ganska roligt arbete!

• AstraTrillian

Ja, målningen gillar jag men slipa Fy vad jobbigt med allt damm. Fast det blev väldigt fint. Får ta tag i badkaret nån gång innan vi ska resa iväg

• SaT

Nä, just slipa är väl inte så roligt, men det känns bättre sen när allt är färdigt! Vi har precis varit och skrivit kontrakt på ett hus där allt ska tapetseras/målas om!

• SaT

Tack, jag är så glad att jag mest känner för att hoppa och dansa. Vill flytta NU!

Svar på tråden Måla om badkar?