• Sanda

Lite frågor om Sodastream!!

Hej precis inhandlat en soda stream! Jag har några frågor om det är någon som har svar!?

* Hur många gånger trycker ni för att få lagom kolsyrat vatten?
    * Hur länge räcker eran kolsyrepatron?
    * Vart köper man nya?
    * Hur mycket kostar dom?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Lite frågor om Sodastream!!
  • Ylwis

*2-3 gånger trycker vi
    *köper där du köpt maskinen,mackar,onoff m.fl ställen
    tror de kostar ca80-90 kr

Mamma till Alvyn 051015
  • Sanda

Jag får trycka typ 8 ggr för att det inte ska smaka avslaget!! Tror ni det är fel på patronen då? Eller maskinen?

• Hallonmopeden

Trycker 3-4 gånger, den räcker väl i några månader (?! det är alltid mannen som fixar ny...) Byter ut den på typ ELON eller sådana ställen.

• Ellieott

trycker tills det har låtit sådär konstigt två gånger

att köpa en patron kostar typ 200 kr första gången, sen om man lämnar in den gamla och tar en ny så kostar det 80 där vi gör det. Det finns på massor av ställen!

• MrM

Trycker tills den "pruttar" högljutt, tar loss flaskan, sätter tillbaka flaskan, trycker tills den "pruttar" högljutt igen.

Räcker till kanske 40 flaskor eller nåt.

Nya på macken, ICA, etc.

Ca 40 spänn.

Mvh

• MrM

Kom på att vi inte har en äkta SodaStream. Har en SodaMax eller vad den heter, lite mindre gastuber i den än i Streamern.

Mvh

• Ylwis

ja alltå vi tar tills det låtit högt 2 gånger. men  8 gånger låter lite mkt

Mamma till Alvyn 051015
  • Atta

Ibörjan så trodde vi att den bara skulle låta så där lågt och då blev det ju nästan inga bubblor men sen var det ett par som sa att den ska låta högt ca 3 tryck för att det ska bli gott.
    Våran patron ska räcka till 60 flaskor.

• annsing82

min streamer funkade jättebra i början sen började det bli avslaget. Trodde att den var trasig. Men har nu kommit på att om jag förvarar flaskorna i kylen med vatten i som det står i bruksanvisningen så att vattnet är kallt när jag "bubblar" det så blir det mycket bättre.

Svar på tråden Lite frågor om Sodastream!!