• baby2006

vart annonsera om omplacering av hund?

vi behöver omplacera vår hund p.g.a. massa orsaker som gör att hunden inte trivs, men vilka sidor är bra att annonsera på?? Vill ha SERIÖSA svar så därför utesluter jag blocket. Vilka mer finns??

• Svar på tråden vart annonsera om omplacering av hund?
  • Majsan70

Lantmännen har en sida där man kan registrera sig för en rimlig summa o det är mer seriösa svar än på Blocket

• Hannah76

Vad är det för ålder på hunden? Du kan inte vända dig till uppfödaren? De flesta vill ha tillbaka hundarna om det inte fungerar (mot ersättning inom en viss tid, det står på kontraktet).

• MrsQ

Vad är det för ras! Du kan sätta upp på omplaceringssidan på deras hemsida (om det nu finns men det brukar de göra)

• baby2006

det är en 3:årig kastrerad jack russelhane...

Anledningen är att han inte trivs med vårt "stimmiga" hem och det han kräver kan jag inte ge då min sambo är resande säljare (fått nytt jobb) och är knappast aldrig hemma och jag går ständigt med dåligt samvete att jag inte hinner med det jag skulle vilja med vår vovve. Han behöver komma till någon som älskar agillity för det gör han också och till ett hem med inte så små barn som vi har (8 månader och 2 år). Helst till en gård där han kan få springa fritt hela dagarna för det älskar han.

Jag har lagt ut annons på vovve nu så får vi se.

Jag skriver från min systers inlogg för jag kommer inte in på mitt från denna datorn av någon konstig anledning. Jag heter Eliin här annars och har ni frågor eller så får ni gärna maila [email protected]

• LabLover

TS: Jag tycker du ska vända dig till din rasklubb. De brukar vara seriösa och hjälpa till med omplacering. vad säger uppfödaren? De brukar gärna vilja få ha ett finger med i spelet och kan ha bra kontakter.

♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • LabLover
    baby2006 skrev 2007-08-28 13:06:15 följande:
    lablover: uppfödaren bor i en liten tvåa och jag vill verkligen inte att han ska bo i lägenhet ju!!! =(
    Nja, jag har bott både i hus och lägenhet med mina hundar och min erfarenhet är att man ofta aktiverar hundar bättre om man bor i lägnehet för man har ingen trädgård att bara släppa ut dem i!

Dessutom kan ju förhoppningsvis uppfödaren sin ras och sina hundar och kan hjälpa dig hitta ett bra hem till honom. Det är ju inte säkert att hon behåller honom själv.

Lycka till!
    ♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • baby2006

lablover: vi har bott i lght och Noel gillade inte de om man jämför med hus... han vill kunna springa fritt hur han vill. Har kontaktat uppfödaren nu så hon skulle höra runt lite och så skulle vi höras i kväll.

Svar på tråden vart annonsera om omplacering av hund?