• kaveldun

Tripp-trapp-stol

Ni som har det, tycker ni att det är bra? Mina svärföräldrar har erbjudit sig att köpa en sådan till oss, ska vi tacka ja? Vi har tänkt att börja med en sån där vit barnstol från IKEA eftersom de är billiga, lätta att torka av samt får bra betyg i tester. Men det kanske kan vara bra med en tripptrappstol sen? Är de inte lite klumpiga? Fram till vilken ålder har ni använt dem?

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Svar på tråden Tripp-trapp-stol
  • ilalila

Jag äälskar tripptrappstolen!! Min son är 1 år, men hans kusin är 4 och båda har varsin. Hans kusin sitter fortfarande i sin.

• ilalila

Men vi har också en sån vit från Ikea, bra när han ska slabba själv Dock tror jag inte det är bekvämt att sitta för länge med fötterna dinglandes..Men jag vet inte.

• strojes

Vi har också en tripp trapp stol. Är jättenöjda med den! Det bästa med den är ju att den aldrig blir urväxt, den går ju att ha hur länge som helst!
    Hade också en vit plaststol med bord från IKEA först.

• Babsi

Vi har en stol som heter något i stil med "Småtroll" eller något liknande men den byger på samma princip som en tripp-trapp och den är guld värd. Jag kan använda den som pall när jag skall hämta något högt upp i ett skåp i köket och sonen kan ha den när han "diskar" och äter givetvis. Sonen är nu 3 år, har haft den sedan han var 6 mån och han kommer nog att sitta i den ett tag till.
    Om ni kan få en stol så ta emot den tycker jag. Dom är ganska smidiga och man kan föra in dom under bordet så att dom inte tar mycket plats alls.

• 820723

Vi har en tripptrapp å den började vi använda väldigt tidigt! Köper man en stokke eller vad nu  märket heter så går det att köpa ett extra ryggstöd som man kan ancända när dom är mindre! Det går att ta bort sen! Den är lite vid men vi pallade upp med lite filt tills det att hon kunde sitta själv!

En sådan från IKEA är också bra, har en sådan hemma hos mina föräldrar men den kan dom ju inte sitta i så länge!
    Ha en av varje om inte annat! Den från IKEA är ju ganska billig!!

• Mrs

Vi har en tripp trapp, har alltid fungerat bra.
    Tipsar om www.babybalans.se
    Det gjorde att vi kunde använda stolen från 4 mån.

• 820723
    Mrs skrev 2007-08-28 15:26:14 följande:
    Vi har en tripp trapp, har alltid fungerat bra.Tipsar om www.babybalans.seDet gjorde att vi kunde använda stolen från 4 mån.
    Å vilken smart!! Den ska jag köpa till nästa barn!!
  • Mårbackapelargonen

Trip-trapstolen är jättebra! Barnen kan sitta i den i flera år och så är den snygg att titta på. Om man har ett väldigt knubbigt barn kan det dock bli lite trångt med bygeln i.

• Snarkofagen

Jag har provat både Ikea ohc Tripptrapp. Märker att Ella roterar mer i Ikeastolen, den är lite större i sittdelen (om nån förstår hur jag menar ). Men i Tripptrappen sitter hon mer framåt och kan inte rotera runt så mycket. Jättebra vid matning, t ex. Det kan vara NOG så jobbigt att pricka en 10-månadersmun ibland

• Annan

Om de erbjuder sig att köpa en så nappa definitivt på det! Den är suverän! Båda barnen har börjat med den vid 5 mån ålder (med lite kuddar runt) och tjejen nu 3 år vill inte lämna sin.

• Alfonsia

Jag är 27 och använder min tripptrapp som datastol, så ja de håller ;)

• Linda1976

Vi valde en Svanen-stol istället, samma tänk som tripptrapp, men mycket smidigare i designen.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • kaveldun

Tack för alla svar, då ska vi tacksamt ta emot den!!

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Alice mamma

Skaffade en tripp trapp vid 4 mån då hon kunde sitta och äta smakisar. Är jättebra stol.

• Snarkofagen

Aaah, sorry. Såg att du ville veta ålder vid användning. Ella satt i stolen från 4 mån med hjälp av lite kuddar och sånt. Skulle ju tagit en bild på det, hade varit kul att ha nu

• Tant Green

Jag tyckte Antilopen var kanon, hon satt bra i den även i början när hon inte var så stor och den är lätt att torka av och lätt att ta med (bara att ta loss benen). Men någon gång mellan 1,5-2 år så började det bli jobbigt att lyfta i och ur henne så då köpte vi en Svan. Den fungerar som en tripptrapp, dvs med sits och fotstöd som går att flytta vartefter de växer, men den känns inte alls lika klumpig i vårt lilla kök.

• Amacor

Vi har har 2 st tripptrapp här hemma (våra heter kiddo och kommer från MIO http://www.kiddo.no/uplpics/ItemsProducts_106_large.jpg) dom har använts från ca 4 månaders ålder och används fortfarande.
    Amanda är 8 år och Cornelia är 5 år. Eftersom man kan reglera både sittdelen och fotdelen på tripptrappstolar så kan man ju använda dom riktigt riktigt länge.

• jsmfb

Är det någon som har selen till Tripptrapp? Jag köpte den men har inte lyckats justera den bra utan sonen sitter bara i bygeln. Det kanske var bortkastade pengar men det är så långt till affären som säljer stolarna här att jag ville passa på att köpa allt på en gång.

• jsmfb

Är det någon som har selen till Tripptrapp? Jag köpte den men har inte lyckats justera den bra utan sonen sitter bara i bygeln. Det kanske var bortkastade pengar men det är så långt till affären som säljer stolarna här att jag ville passa på att köpa allt på en gång.

• h04

Vi har haft stolen sen Tindra var bebbe nu är hon 2 ½ å vi är fortfarande supernöjda!

Svar på tråden Tripp-trapp-stol