• tvontheradio

Namnmössor från förr

Hej!
    Min kompis fyller 20 här i höst och hon önskar sig en sån där namnmössa man hade när man var mindre. Dom var ofta vita/rosa för tjejer och hade en tofs på toppen. Hon heter Alina och har aldrig haft sitt namn på en sådan mössa. Jag hittar dessvärre dom inte någonstans nu. Är det någon som vet om dom finns att beställa/köpa på nätet någonstans? Eller om det finns något motsvarande?
    Vet att de brukar finnas på marknader, men var längesedan jag såg dom nu.

Korta svar utan moralkakor om att det är dåligt med namnmössor på barn tack.

• Svar på tråden Namnmössor från förr
  • Linda1976

Just såna vet jag inte, men det finns ju en massa saker att beställa med namn, så då borde ju mössor också finnas! Kolla under alla annonsörer på FL, där borde det gå att hitta.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • tvontheradio

okej, tack! har hittat några på nätet, men då är det bebismössor.. :/

• tvontheradio

okej, tack! där fanns det så man kunde skriva in eget namn vilket är jättefint. men jag tänkte om ni sett till dom där nostalgimössorna från det glada åttio/nittiotalet.

• Linda1976
    tvontheradio skrev 2007-08-28 15:58:51 följande:
    okej, tack! där fanns det så man kunde skriva in eget namn vilket är jättefint. men jag tänkte om ni sett till dom där nostalgimössorna från det glada åttio/nittiotalet.
    Haha, jag vet precis vilka du menar. Jag var lite för stor när de kom, men jag minns att varenda unge hade en. Då var det ingen som tänkte på att pedofiler lurade i drivor i buskarna, och som skulle använda namnmössorna som hjälpmedel
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
Svar på tråden Namnmössor från förr