• Karin1985

Vilken binda är bäst efter förlossning.

Vilka bindor ska jag köpa för tiden efter förlossningen??
    Vilka är bäst?

• Svar på tråden Vilken binda är bäst efter förlossning.
  • Kisekatt

Jag tyckte vanliga nattbindor från always eller libresse var bäst!
    Funkade verkligen inte med apotekets bindor för min del.. :/

• Cheera

Nattbindor, dom där jättestora. "Vanliga" blir lite korta, så långa som möjligt
    Ha gärna med dig till BB för bindorna man får där (om man nu får det överallt?) är som att gå med tegelstenar mellan benen, inte fullt så skönt.

• Mårbackapelargonen

Jag hade Apotekets största den första tiden sedan Apotekets tunna. Jag blödde mer eller mindre i åtta veckor så det var mest ekonomiskt att köpa 100-pack på Apoteket.

• flower76

Dom stoora låånga billiga för det går åt en del =)
    Apotekets är ju bra, och sen dom billigare varianterna som man kan springa på på typ ÖB och dollarstore rusta mm funkar ja bra hemma.

• Linda1976
    flower76 skrev 2007-08-28 16:06:55 följande:
    Dom stoora låånga billiga för det går åt en del =) Apotekets är ju bra, och sen dom billigare varianterna som man kan springa på på typ ÖB och dollarstore rusta mm funkar ja bra hemma.
    hemma? Varför ska man nöja sig med skit hemma för?

På BB får man Tena, och just då bryr man sig inte.....

Hemma hade jag bara vanliga natt, typ Libresse och sen vanliga extra.
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • 8Emilie8

Libresse natt tyckte jag var klumpiga och skavde, Always natt extra långa var mycket smidigare & mjukare!

• flower76
    Linda1976 skrev 2007-08-28 16:11:17 följande:
    hemma? Varför ska man nöja sig med skit hemma för? På BB får man Tena, och just då bryr man sig inte.....Hemma hade jag bara vanliga natt, typ Libresse och sen vanliga extra.
    Behöver ju inte vara skit för det, bara större och klumpigare eller mer synliga. Känns ju inte som att det har betydelse när man är innanför sina egna väggar =) Så länge man inte mår dåligt av det själv. Jag bytte rättså ofta, så det gick åt en del, känns liksom inte så mysigt när man känner att det rinner till. Så det går ju en del kronor om man köper dom trevligare dyrare märkena. Men alla blöder ju olika mycket, och har olika mycket klirr i kassan oxå... hehe...
  • Linda1976

Hm.. jag nöjer mig enbart med det bästa, men det är ju jag det. Finns det oklumpiga så köper jag det.

Det finns inga synder, förutom dumhet.
Svar på tråden Vilken binda är bäst efter förlossning.