• Crazymadde

Kan någon tipsa?

Om någon bra förlossningsbok? jag har noll koll på hur jag vill ha det, det ända jag vet är att jag vill ha lustgas. jag vet knappt om jag är rädd eller inte. så det är dax att förbereda sig.

• Svar på tråden Kan någon tipsa?
  • Linda1976

Att föda - av Gudrun Abascal -jättebra
    Katerina Janouchs BARNLIV innehåller också bra kapitel om detta (och massor av annat!)

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Disco

Samma som ovan; Att föda-Gudrun Abascal. Jättebra!!!!!!! Kan även tipsa om "Från A till bebis" av Ann Söderlund oc Hanna...., ah sök på adlibris på "Från A till bebis" så kommer den upp. Kättebra, rolig och lättskriven!!

• tösen81

hej. vill tipsa om att läsa förlossningsberättelser. man kan hitta en massa på www.niomanader.se
    det hjälpte mig. man förstår hur olika en förlossning kan vara och man kan även läsa vad andra gjort för att ha det så bra som möjligt under förlossningen.

lycka till

jennie

• TjOcKiSeN1

Sedan du fött av Maria Borelius
    om du ändå ska läsa lite böcker passa på att läas lite om ammning... det ahr man alltid nytta av...

• svea87

Att föda - av Gudrun Abascal det hjälpte mej mycket...Men måste säga att den där från A till bebis inte va alls bra tycker jag iaf...men alla tycker olika:)

• Maui

"Innan du föder" av Anna Wilsby är en bra bok för att lära sig hur man ska tänka när det gäller andning och att sätta upp positiva målbilder.

Svar på tråden Kan någon tipsa?