• underworld

misshandel att kittla?

Tycker ni det är misshandel att kittla ett barn fast hon/han säger ifrån?

• Svar på tråden misshandel att kittla?
  • minnapinna

Misshandel vet jag inte, men klart man ska sluta om barnet inte vill det.

Nora 15/7 -06
  • underworld

jag tycker det är hämst själv när någon kittlar mig fast jag säger ifrån.. Jag får panik.
    Min pappa kittlade alltid mig när jag va liten så jag nästan börja grina:/

• LeaveMeAlone

nej knappast misshandel. fast kanske inte så schysst. beror väl på hur långt man går. minns att jag blivit kittlad tills jag grät då jag var yngre men jag är också jäkligt kittlig. är plågsamt men skulle nog aldrig klassa det som misshandel.

• underworld

jag tycker det nästan är lika illa som att få en smäll.

• Niinaaa

Jag hörde nånstans att det var illa att göra så mot ett försvarslöst barn....Minns inte var. På tv kanske  

• underworld

Ok om man kittlas.. Men då ska man ju såklart skula när personen säger ifrån.

• LeaveMeAlone

ja man ska sluta. men folk som inte är kittliga själva förstår nog inte hur det känns. dessutom så tar dom inte "nej" på allvar eftersom man oftast skrattar även om det är obehagligt. skulle dock aldrig likna det vid en smäll, fast vet inte hur du blivit kittlad.

• norgesessan

ja, självklart skal man sluta när barnet säger ifrån..kommer själv ihåg hur det var; kul till en början, men sen blir det ju for mycket..Då måste barnet kunde lita på at dom slutar när dom säger till..
    men kittlas, det gör vi...och jag stannar självmant så han får chans att säga till iblant..och andas...

• Frediza1980

inte misshandel men helt klart inte ok. Lika så med att kittla ett väldigt litet barn som inte kan säga ifrån.
    Tycker själv att det är obehagligt

• SnyggEric

Knappast lika illa som smällarna vissa får.

underworld skrev 2007-08-28 18:03:09 följande:
    jag tycker det nästan är lika illa som att få en smäll.
    Life is not how many breaths you take, it's how many moments that takes your breath away
  • Xara

Jag vet inte om det är sant , men polis som kom till min högstadieskola och informerade på slutet av 80-talet, sade att "allt som gör ont eller upplevs som obehagligt räknas som misshandel" och det helt oavsett om man har sagt ifrån eller inte, eller om det blir några märken eller inte efteråt.

Detta uttalande har jag hängt upp mycket av min 'världsbild' på när det gäller barn-, kvinno- eller annan misshandel...

• Simben

svårt svårt...men många barn skrattar ju och skriker sluta och när man slutar så vill dom ändå man ska fortsätta egentligen men men jag skulle ju alltid sluta om nån sa till och jag skulle aldrig göra det om det verkade obehagligt för varken barnet eller nån vuxen..för mig är det självklart...

• silhuett

Misshandel vet jag inte.. Men det är klart man ska sluta när barnet säger att det inte vill mer!

Svar på tråden misshandel att kittla?