• Anonym (fattar ej)

varför är män så själviska?

så jävla trött på min karl nu. jag och sonen är sjuka och mannen kör på som vanligt. frågar inte om vi behöver något utan tänker bara på sina egna behov och har mage att klaga på att han inte har något att äta och att han är rädd att bli sjuk. det är han som ska laga mat åt oss och avlasta mig med sonen tycker jag. hur fan skulle det gå om jag blev helt sängliggande?så själviskt. sådan var mitt ex också. vad är det för fel på dessa karlar?vart är empatin?är dom blinda?

• Svar på tråden varför är män så själviska?
  • Aurora83

Jag vet inte vad jag ska säga, min älskling kan vara dålig på att hjälpa till men sen vår dotter kom har han verkligen ändrat sej och skulle aldrig låta mej behöva hämta nånting sjläv när jag var sjuk. Så jag kan tyvärr inte komma med nåt förutom styrkekramar och kanske tipset att du ska prata med honom.,..

• Anonym (fattar ej)

har sagt till flera gånger att jag är besviken på att det är så, men det går inte riktigt fram. börjar undra om vissa människor bara är så? dom ser det inte liksom utan är i sin egen lilla värld. jag är så själständig och fixar alltid allt så han är inte van att jag är "svag" och behöver honom.

• Xara

Jag kan bara bidra med en egen historia på samma tema:

När lillebror var nyfödd åkte jag på den verkligen horribelt förskräckliga åkomman mjölkstockning. När maken kom hem efter jobbet, hade jag tagit mig till köksbordet med över 40 graders feber och helt outhärdliga smärtor (ni som haft mjölkstockning vet vad jag pratar om). Bebisen på golvet, storebror 2,5 år ledsen bredvid mig med en hand på min axel... Då säger karln: "Men va fan, här kan du väl inte sitta och hänga hela dagarna! Ryck upp dig!!"

I'll say no more...

• Xara

Måste ju tillägga att han då visste precis hur sjuk jag var, det var tredje dagen...

• Anonym (jojo)

Dom är bortskämda, först av morsan, sen av frun.

• ims67

Män och kvinnor är olika och det är bla en olikhet.Man måste tyvärr tjata på dom i vissa lägen.

• queenpepsi

Vilken tur att jag är gift med en kvinna! :)

• SanJon

Har du provat att skriva ner allt du känner i ett brev? Ibland så kan det var så att det skriva språket fugerar bättre. Då kan du ju i lugn o ro få ur dig allt... Ibland så kan man ju säga sånt man inte menar när man diskuterar... Fick det tipset av min svägerska.

Hoppas det löser sig, kram o krya på dig!

• Ch Belair

Äsch alla män är självklart inte likadana. Eller är vi kvinnor likadana ?

Svar på tråden varför är män så själviska?