• missis

någon vikt väktare som vet hur många points hallon o blåbär är???

hittar inte i pointsguiden hur många points hallon o blåbär är, hoppas någon vet.

• Svar på tråden någon vikt väktare som vet hur många points hallon o blåbär är???
  • Moasmostermia

de beror på. är de färska eller frysta så är de 0 Points. är de konserverade i är de mellan 1 -1,5 P

• Kaxmaja
    Moasmostermia skrev 2007-08-28 18:50:51 följande:
    de beror på. är de färska eller frysta så är de 0 Points. är de konserverade i är de mellan 1 -1,5 P
    Ja så e de
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • missis

så då ka jag alltså äta hur mycket bär som helst???

• Kaxmaja

Då är de 0 points. Svulla på

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    missis skrev 2007-08-28 18:59:13 följande:
    så då ka jag alltså äta hur mycket bär som helst???
    Nja de finns ju en rekomenderad mängd frukt grönt och bar man ska äta verje dag. Jag har aldrig brytt mig om den rekomendationen. Jag har ätit så mycke av de jag har velat och jag gick ner 25kg. Så gör de som passar dig. Man behöver ju inte trycka i sig v
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • missis

men tror du man kan äta ca 2 dl om dan???

• Kaxmaja
    missis skrev 2007-08-28 19:02:01 följande:
    men tror du man kan äta ca 2 dl om dan???
    JAAAAA ABSOLUT. Jag åt en liten skål hallon varje kväll. De var perfekta att ta till när godissuget satte in
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • missis
    Kaxmaja skrev 2007-08-28 19:03:21 följande:
    JAAAAA ABSOLUT. Jag åt en liten skål hallon varje kväll. De var perfekta att ta till när godissuget satte in
    åh tack!! du räddade min kväll  
  • Kaxmaja
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • missfarsta

jag äter jämt hallon eller jordgubbar på kvällarna...en tallrik...**S * finns inge godare när man sitter i soffan och glor =)

• missis

passar på att ställa en annan fråga, kan jag ta lite lättglass, 5,6 % o mixa med bären?? jagmenar det borde väl inte vara så mycket points med tanke på att en dl lättglass är 1,5 p. eller kan sötningsmedlet i glassen göra så att man går upp i vikt??????

• missfarsta

det finns ingen riktig studie som säger att man inte går upp av sötningsmedel..men jag tror dock att man ska vara försöiktig med sötningsmedel...men lätt glassen är juh dock 1.5 points...vissa säger att det inte är någon skillnad på sötningsmedel och socker...då menar jag att dom säger att kroppen reagerar på att det är sött...men vad vet jag *S*

missis skrev 2007-08-29 12:11:14 följande:
    passar på att ställa en annan fråga, kan jag ta lite lättglass, 5,6 % o mixa med bären?? jagmenar det borde väl inte vara så mycket points med tanke på att en dl lättglass är 1,5 p. eller kan sötningsmedlet i glassen göra så att man går upp i vikt??????
  • Kaxmaja
    missis skrev 2007-08-29 12:11:14 följande:
    Så länge du räknar pointsen för glassen så e de okej.
    Ang sötningsmedel så drack jag fun light hela tiden under min viktminskning och jag gick då ner i vikt alla 25kg
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • missfarsta

ska väll skryta lite jag med oxå..har gått ner ett par kilo...exakta är väll 60 =) äter lite lightprodukter...samt dricker..men inte så mycket...lycka till allihopa=) kram

• Ullis33

De flesta frukter och grönsaker är 0p.
    Men jag vet att om man äter FÖR mycket
    och man går upp i vikt, så kan de bero på det...

Svar på tråden någon vikt väktare som vet hur många points hallon o blåbär är???