• snickerboa

allergitestat smink...

Jag är väldigt allergisk mot maccara & ögonskuggor. Nu har jag testat en skugga som jag tror funkar som är 100% allergitestad :) Men nu till saken, jag gick in till Kicks & skulle köpa frans & bryn färgning för jag tänkte kan jag inte ha maccara, så ska jag åtminstone färga själv... Men se det gick inte för det skulle inte användas av de som är allergiska... Hmm vad ska jag då använda? Tips tack! :) Kan man använda nåt hemma & färga med alltså nåt naturligt? Eller vilken maccara använder du som har allergi? Jättetacksam för svar

• Svar på tråden allergitestat smink...
  • vicki

Make up stores brukar vad jag har för mig alla allergiker klara, fråga dem specifikt om allergi-mascaran. Är du osäker så kör en fulig.......ta med el be om en engångborste och pröva helt enkelt.

• snickerboa

tack vicki ska jag testa

• AJS

Bodyshop har mycket bra produkter, har själv haft svårt att hitta sånt som passar då jag inte tål bla. parfym. Då jag handlat på Bodyshop så har jag fått en "prova på" garanti, om jag reagerar på produkten får jag lämna tillbaks den fast den är använd och pengarna tillbaks. Borde ju gälla på alla butiker i kedjan. Apoteket har också en del allergivänliga produkter i sminkväg.

• snickerboa

AJS tack bra med många tips :)

• Jennnie

Apotekets märke ska ju vara bra för allergiker. SJälv är jag inte allergiker men har superkänsliga ögon som blir röda av allt typ... Den ända mascaran jag kan använde är just apotekets

Kram Jennie

Svar på tråden allergitestat smink...