• imp

är potatis farligt för hundar

är potatis farligt för våra hundar i så fall vilken form. eller det är ofarligt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 19:15:36:
    glömde rutan för vet inte så tryck då in annat och skriv vet inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är potatis farligt för hundar
  • sataya

jag har ingen aning:S haha men min hund äter inte potatis iaf...

• imp

jag vet inte har bara hört att något med potatisen  inte var bra

• vitvarghona

Va? TS vad har du fått det i från?

• Kristina E

Potatis är, vad jag vet, inte farligt. Men, alldeles ny färskpotatis innehåller mycket stärkelse vilket kan göra hunden konstig i magen. Sen antar jag att det finns vissa hundar med födoämnesallergier, men i övrigt kan hundar äta potatis.

• sataya

bra att veta.. dock så tycker min hund inte om potatis.. möjligtvis om det är sås på.. jag däremot älskar potatis och äter den rå:) försökte med min hund med men hon vill inte ha haha..

• saraseal

Ingen aning, aldrig hört iaf

• Atamon

Det hoppas jag att det inte är! min hund som bor hos min pappa älskar nämligen potatis! hon öppnar dörren själv till förrådet och hämtar upp en potatis ur potatissäcken men om de är för jordiga, vill hon gärna att de tvättas lite först...
    (men den hunden äter ju alla grönsaker i och för sig)

• TisseTiger

Farligt vet jag inte, men hårdsmält för vovvars magar. Det är inget de kan tillgodo göra sig någon näring ur, är vad jag hört.

• logg81

nej kokt potatis rekommenderar ju veterinärer om hunden e taskig i magen så tillagat kan det ju inte va farligt... Annars har jag ingen aning...

Svar på tråden är potatis farligt för hundar