Hmm... Efter helgens besök på Ikea känner jag mig tyvärr bara än mer förvirrad
Ser man till min vikt och längd, så ligger jag precis över gränsen att ha en som är mellanläget på Ikeas skala (inte medelmjuk och inte fast utan mittemellan). Men så ska man ju ta hänsyn till hur man ligger också, och eftersom jag oftast ligger på sidan och sover, så ska jag ha en något mjukare säng.
Och ja, efter ha ha provlegat så håller jag med: jag ska ha "medelmjuk". Annars får jag - på bara MINUTER - ont i ryggen/höften, eftersom jag inte alls sjunker ner.
Problemet är att Ikea utgår från att bara ungdomar ska behöva sånt. Så de enda sängar som finns i den mjukheten, är de billigare/enklare.
Och visst, det kunde jag väl "köpa" - jag skulle kunna ha en sådan säng. Men sambon (som ligger på gränsen mellan mittemellanmedelmjukochfast och fast) gillar inte sängen som är i motsvarande typ fast fastare. Den funkar inte alls för honom. Däremot gillar han de som är dyrare/bättre.
Problemet? Jo, att de är olika höga
Det funkar inte så bra att jag har en säng som är 24 cm tjock och han en som är 33 cm tjock
(Vi ska alltså ha ben direkt på resårbottnen, av utrymmesskäl.)
Så jag antar att vi måste leta säng på annat ställe...?
Nu vill jag ha alla tips om var man kan köpa vettiga resårbottnar till rimliga priser
(Inga lyxsängar!
)
Dessutom är jag nyfiken på att höra vad ni andra som är ca 165 cm långa, väger ca 65 kg och helst sover på sidan har för sängar