Område på höger sida av halsen som vid beröring gör mig jätteyr *orolig*
Ja, det här problemet har jag haft i över 10 år, men ingen verkar känna igen symptomen och läkaren hittar inget fel.
Det är alltså ett område, ganska stort, på höger sida av halsen som det hela handlar om.
När man berör det området så snurrar hela världen för mig. Ja blir jättejätteyr, men det släpper direkt så fort man släpper trycket där.
Jag har även en känsla av att jag hör min puls på den sidan otroligt högt ibland. Speciellt om jag ligger ner med den sidan neråt (tex om man ska sova på höger sida). Då känns det som att pulsen dunkar så hårt att världen snurrar. Ofta så lugnar det ner sig efter kanske 30 minuter..
Samma sak händer när jag böjer mig framåt med huvudet neråt. Samma yrsel och dunkande. Vid framåtböjande slutar dock dunkandet ganska omgående när jag reser mig.
Så för detta dunkande (som jag upplever obehagligt och det känns som att min kroppspulsåder ska brista typ, trots att jag bara är stilla...) har jag sökt läkare vid ett par olika tillfällen. Magnetröntgen på huvudet har gjorts utan att hitta något.
Så nu undrar jag bara om någon annan känner igen detta och kanske tillochmed kan berätta vad det beror på?
Jag har länge,i över 10 år!, gått och undrat vad det beror på. Det känns så obehagligt när det händer och då är jag mer eller mindre övertygad om att det är nån tumör eller nått.. Å andra sidan borde det inte vara nått allvarligt eftersom jag haft det så länge....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-28 20:18:23:
Det lustiga är att själva yrseln och dunkandet inte är lika intensivt om jag håller för näsan och blåser (tryckutjämnar alltså). Så länge jag har lock för höger öra så är det mycket lindrigare. Tyvärr försvinner locket för örat fort så det hjälper bara ett par sekunder...