Osäker på vårat förhållande
Kan börja med att skriva att det har tagit mig ett antal veckor att erkänna detta för mig själv och våga skriva ner det med ord. Jag skäms nästan...
Som rubriken lyder, jag är osäker på förhållandet med min pojkvän. Jag vet inte vad jag vill, men vågar varken det ena eller det andra och vet till slut inte vad jag ska göra.
Ja, jag vet att jag borde prata med pojkvännen, men jag vågar inte...
Vi har varit tillsammans i två år och haft det bra, men de senaste veckorna (kanske till och med månaderna) har jag börjat känna mig osäker på vad jag känner för honom.
Tycker ofta att han är jobbig och irriterande, och känner inte några "kärlekskänslor" alls, utan det går mest av ren vana.
Tanken på att spendera resten av våra liv ihop är lite skrämmande, för det vet jag inte om jag vill.
Jag vet såklart att nyförälskelse-känslorna avtar med tiden, men just nu finns ingen förälskelse alls från mitt håll, bara rutiner och vanor.
Vi har nu länge planerat att flytta hemifrån tillsammans, men där har jag blivit riktigt osäker. Det känns som om vi verkligen förbinder oss till varandra med lägenhet, möbler och sånt... jag känner att jag måste bestämma mig innan dess, för annars blir det hela ännu mer krångligt.
Just nu är tanken på att flytta ensam till en mysig lägenhet mer lockande, och jag letar efter ettor när han inte ser och drömmer mig bort.
Som om inte detta vore jobbigt problem nog så börjar jag intressera mig för andra killar och har en viss person som jag ofta drömmer om... vilket jag skäms över.
Jag vet inte om det bara är drömmande och längtande, eller om jag verkligen har känslor. Detta är det svåra, att avgöra om jag bara är "uttråkad" eller om jag vill bort från vårat förhållande... och jag kan verkligen inte avgöra det.
Jag har haft tre långa förhållanden sedan jag var 15 år, och med ganska korta uppehåll emellan, och jag känner att jag skulle vilja klara mig själv ett tag och faktiskt "leva ut", vilket jag aldrig trodde jag skulle längta efter.
Jag vill kunna umgås med killar utan att få dåligt samvete mot min pojkvän.
Någon som har några idéer eller känner igen sig?
Jag vet inte alls vad jag ska göra... så vad som helst duger för mig. Förstår att bara jag kan avgöra, men det brukar ge ett klarare svar för andra som läser ens tankar.
Hjälp mig!