utslag? feber utslag?
min doter har haft feber.. nu har hon ingen feber.. men har fått utslag ser ut som myggbet.. men kan det bero på tredagars febern och kan dom får utsla av den efter??
min doter har haft feber.. nu har hon ingen feber.. men har fått utslag ser ut som myggbet.. men kan det bero på tredagars febern och kan dom får utsla av den efter??
Min son hade konstiga utslag i våras över hela kroppen.
Han hade haft vattkoppor så ingen kunde tala om för mig vad det var
Satt ganska länge i telefonen med olika personer på bla sjukvårdsupplysningen o gick till vårdcentralen men inget svar på vad det var.
Det enda folk sa i slutändan var att barn kan få det mest konstiga utslag...
Hoppas du får reda på vad det är.
Jag kollade på nätet om alla utslag men inget stämde in på symtom eller så.
Oj skrev konstigt Missade några ord *hahaha*
Det skulle va att han hade haft vattkoppor nån månad tidigare.
Så han kunde ju inte ha fått vattkoppor igen !!!
jaha okej då förstår jag.. men tack ändå!
Vid tredagarsfeber har barnet Hög feber 39-40 grader i tre dagar.
Min första grabb hade det.
Utslag
Samtidigt kommer det ett rött småfläckigt utslag (2-3 mm stora) på magen och ryggen, oftast korsryggen. Utslaget kan sprida sig till halsen, överarmarna och låren. Det bleknar av efter någon dag och är oftast borta efter 2-3 dagar.
okej men då är det nog inte det.. men vi har inga mygg här nere nu... så det går inte ihop.. får väl ta det med bvc imån!!
okej men då är det inte det men tack ändå.. då har jag ändå lite mera koll.
Är det överallt på kroppen hon har utslag eller?
Här kan du kolla olik sjukdommar,symptom o besvär
www.growingpeople.se
ser ut som typ myggbetnåt på armar sen nåt iannsiktet och nåt benen.. som ett myggbet som en själv ser ut när man kliat på det när det börjaar bli iriterat.. men det sitter så och när jag har hållit koll på det så har inte kliat inte ens märkt att hon haft dom själv.. och vissa av dom kommer hon inte åt själv..
Sök snarast läkare om barnet
TA henne till BVC imorgon om du inte är säker på att det är tredagarsfeber, BArne med feber och utslag ska kollas av läkare.Det kan vara infektion eller ngt.
jo men hon är feberfri nu.. ligger helt normalt nu.. men hon har utslagen.. och det ser inte ut som på bilden..