• ensthlmstjej

Picknick med dagis...tips på mat

Halloj! Nu ska min 13 månaders ut med dagis på picknick. Har ni nåt tips på vad hon kan ta med sig. Bra om hon kan äta det själv. Här hemma kör vi fortfarande relativt mycket med barnmat men det kan jag ju inte skicka med Köttbullar? Pasta?

• Svar på tråden Picknick med dagis...tips på mat
  • Lola Jämtland

Kalla pannkakor i bitar, pastasallad med tex pasta, köttbullar, gurka, majs.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Fru Engman

Du kan ju alltid göra en pastasallad.
    Små makaroner, köttbullebitar, och lite blandade grönsaksbitar ex. majs, tomat, gurka. Och bre nån god smörgås med ifall det inte skulle gå hem med pastasalladen!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) BF 12/10 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ensthlmstjej

ja....man kanske kunde lägga ner pankisar eller plättar..men det känns lite efterrätt liksom.

• Mayen

Vi brukar ta med mini-pizza bitar, ostbitar i kuber, bröd, kex, (pannkaka gillar inte dottern), en burk med makaroner och korv,
    vatten/juice.

• Fru Engman
    Mayen skrev 2007-08-29 09:02:47 följande:
    Vi brukar ta med mini-pizza bitar, ostbitar i kuber, bröd, kex, (pannkaka gillar inte dottern), en burk med makaroner och korv,vatten/juice.
    Det där var bra tips!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) BF 12/10 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ensthlmstjej

ja pastasallad är nog en bra grej...

• imperia72

Vad har dagis sagt, när jag jobbade på dagis så var vi iväg på picknik med de små, men då hade vi med oss maten men barnen skulle ha med sig typ nån frukt, smörgås, yougurt, nåt litet som mellan mål bara för att de tycker att sånt är kul.
    jag vet att många föräldrar missuppfatade och trode att det skulle vara nån riktig mat med, från dagis så får man inte be föräldrar att stå för lunchen, det är därför jag undrar vad de har sagt

• ensthlmstjej

Ja dom ska ha med sig egen lunch.... Hon går på en avdelning där dom andra är från 2 år och uppåt så det är ju lättare. Vi är väl inte så jätteduktiga här hemma på att låta henne äta helt själv. Jag vet inte om småbarnsavdelningen kör picknick med så många ettåringar. Låter lite bökigt...

Svar på tråden Picknick med dagis...tips på mat