• kinadockan

Min son hoppade på min mage (orolig)

Jag kanske är löjlig men igår låg jag på soffan(trött som man är ) då min busiga 2,5 åring hoppade runt i soffan och det slutade med att han hoppade rakt ner på min mage. Han väger 17 kilo och jag tappade andan och det var riktigt läskigt. Han stackarn förstår ju inte allvaret med det och blev jätterädd när man mamma började gråta och blev ledsen. I allafall är jag nojjig nu att nåt har hänt, det kan väl inte vara speciellt bra för magen och barnet?
    Vad tror ni? Det var mer uppe på magen än nere om man säger men ändå.. Men OM jag hade fått missfall hade jag väl märkt det, då kommer det blod väl?
    Jag vill bara kolla lite om någon vet elle varit med om liknande osv..

• Svar på tråden Min son hoppade på min mage (orolig)
  • olpansfamilj

usch vad jobbigt.  Vilken månad är du i????

• Älskade Ängel

Ring och hör med BM.
    Tror ändå att barnet är rätt skyddat där inne, men så du slipper oroa dej.

(¯`°?.¸ ღ BF 071216 ღ ¸.?°´¯)
  • olpansfamilj

då tror jag inte att det är någon fara, för då ligger barnet väldigt skyddat,men fråga bm om du är orolig...

• Marlene B

Det är så tidigt och ligger så skyddat inne i kroppen så jag tror absolut inte att det är någon fara. Det tog ju dessutom längre upp på magen och inte nere där forster ligger.

Inget att oroa dig för.

• kinadockan

tack jag hoppas det. Jag tror aldrig att han kommer göra om det, han förstod nog allvaret, han blev rädd att av min reaktion. Det är svårt för man vill inte prata för mkt om bebisen ännu, dels för att det fortfarande kan hända saker dels för att det blir så lååån väntan för honom.

• Suzisuze

det är ingen fara, tänk på att kvinnor som misshandlas av sina män (hemskt ämne att tala om, förlåt) de får ju sällan missfall. Menar bara på att våra kroppar skyddar fostret mkt väl, sen är ju övervåld en annan femma. Men en glad å sprallig 2 åring kan inte göra ngn direkt skada. Sköt om varandra o lycka till! Kram

• Nemi83

Jag ramlade o slog i magen när jag va i v.30 Fick komma upp o göra ett extra ul. Bm sa då till mig att barnet i magen ligger mer skyddat än man tror o att mamman ofta gör sig mer illa än vad barnet gör. Men ring till Bm o hör med henne. Kan vara skönt o få göra ett extra ul o se att allt står rätt till.

• buffylinn

Hej!

Vad jag har fått höra är det värre att ramla och slå i ryggen än magen.
    Hoppas allt går bra!

• TanjaS

Min karls barn är en flicka på snart 4 år och en pojke på 7 år. Pojken har varit ganska våldsam men de är bättre nu men tack och lov förstår han att de är LIVSFARLIGT att banka mig i magen... Försökt och förklarat med varför jag inte lyfta upp han med nu då jag är gravid... Något som jag gjort en hel del innan...
    Han förstår tack och lov-...
    Förstår din oro! Kramar om!

• Pingu32

Min vän råkade ut för en bilolycka då hon var gravid i vecka 25 och hon var såklart rädd att bebisen skulle vara i fara. Men hon bröt några revben och en överarm men bebisen mådde bara fint. Så det kan gå bra även om det känns hemskt att få slag eller i ditt fall ett hopp rakt på magen. Jag tror inte att du behöver oroa dig.

• siamusen

Min gynekolog jämförde det med att tappa en pase med en guldfisk i i golvet.

Pasen blir lite plattare pa ena sidan men vattnet och fisken flyter ju undan at ett annat hall bara.

Svar på tråden Min son hoppade på min mage (orolig)