• LullanK

Sova på mage i sittdel??

Är inne på att byta till sittdelen. Har av en vän fått låna en madrass som passar att lägga i sittdelen så det ska bli lite mysigare. Men min lille kille sover på mage och jag vet inte om jag tycker att "fullt liggläge" är helt plant. Tycker det sluttar lite uppåt. Eller?? Är orolig att sonen ska få ont i ryggen osv av det? Någon som hört om det ska vara fara för ryggen eller har erfarenhet av det??
    Har en sittdel till en Emmaljunga City Cerox 360 kan jag ju inflika.

Anledningen till att jag ska försöka byta till sittdel är för att som det är idag så kommer jag knappt iväg på promenader för sonen ogillar SKARPT att ligga ned i vagnen och att bulla upp med kuddar fungerar inte längre. Varje tur med vagnen är nu en pärs och slutar alltid med att jag får bära sonen.

Mamma till Linus 20070502
  • Svar på tråden Sova på mage i sittdel??
  • Skorpan081

Min son har aldrig sovit på mage i vagnen, så jag kan inte svara på dina frågor om det. Men jag känner igen det där med att man alltid bär barnet och kör en tom vagn . Se till att ha något bra att bära med bara .

• LullanK
    Skorpan081 skrev 2007-08-29 09:54:58 följande:
    Min son har aldrig sovit på mage i vagnen, så jag kan inte svara på dina frågor om det. Men jag känner igen det där med att man alltid bär barnet och kör en tom vagn . Se till att ha något bra att bära med bara .

Haha ja det är ingen höjdare! Trött i ryggen blir man dessutom. De är envisa de små liven...

• Oliwa

Min bebis ligger på sidan i sin sittdel, går fint fast det inte är helt plant. Jag hade nog inte lagt honom på mage i den dock.

• Skorpan081
    LullanK skrev 2007-08-29 09:57:23 följande:
    Haha ja det är ingen höjdare! Trött i ryggen blir man dessutom. De är envisa de små liven...
    Men man blir stark . Vad bär du med? Om du tycker sjal känns jobbigt så finns det andra bra alternativ.
  • LullanK
    Oliwa skrev 2007-08-29 10:04:05 följande:
    Min bebis ligger på sidan i sin sittdel, går fint fast det inte är helt plant. Jag hade nog inte lagt honom på mage i den dock.
    Önskar bara min lille ville sova på annat än mage. Han sover inte alls då nämligen. Även om jag har han kvar i liggdelen så börjar han bli för lång för den och då måste jag ändå byta till sittdelen. Måste ju kunna ha han sovandes i vagnen i framtiden...
    Hua vet inte vad jag ska göra!??

Fler med erfarenhet?
    Är det någon som har sitt barn sovandes på mage i sittdelen???
  • Oliwa

Men du testa att lägga honom på mage!! Han lär protestera om det inte är bra!!

Dessutom, tänk på "plastbaljorna" på bb, dom lutar ju som attan!!

Jag kan inte ha min bebis på mage för att det liksom är en vinkel.. Alltså benen är lite uppåt. Svårt att förklara, men lite som i en bilbarnstol.

• Annan

Både min son och dotter har varit magsovare, dottern "lyckades" sova på rygg i vagnen när vi bytte till sittdelen men sonen sov mycket bättre på mage så han sov på mage även i sittdelen, trots att den lutar lite uppåt. Han har aldrig klagat och det har funkat jättebra så prova du! Om du dessutom ska lägga i en madrass så tror jag nog att det blir gosigt nog för den lille.

• Joje

Vi har tagit bort liggdelen sedan någon månad. Tog madrassen från liggdelen och la i sittdelen. Vår son är 4½ månader och snurrar och bökar när han ska sova. Han sover på magen i sittdelen och det går bra... tycker att det verkar plant (har en Brio Kombi).

Svar på tråden Sova på mage i sittdel??