• stjärnklart

Mår sååå dåligt på jobbet!! Hjälp!

Vet inte vad jag ska ta mig till, mår så dåligt av att gå till mitt arbete. För precis ett år sedan blev jag helt sjukskriven pga ångest, stresssymtom och deppression. Jag har sakta men säkert jobbat mig upp och jobbar nu 75% sen 1 vecka tillbaka.

Saken är den att jag verkligen vantrivs så fruktansvärt på mitt jobb, har ont i magen varje dag,känns som om jag måste kräkas hela tiden, det svajar och jag får svårt att andas så fort jag kommer innan för dörrarna på jobbet.

Jag gråtar för ingenting och mår verkligen skit!!! Jag som borde vara glad och lycklig nu när jag väntar barn, men istället tar jobbet överhanden som får mig att må så fruktansvärt att jag skakar i kroppen av bara tanken att behöva gå till jobbet.

Vad ska jag ta mig till????? Orkar inte längre!!!

Snälla, jag behöver verkligen råd och tips från er andra.

• Svar på tråden Mår sååå dåligt på jobbet!! Hjälp!
  • frittepillan

har du ngn kontakt med ngn företagshälsovård?
    Isåfall skulle jag påtala det där. Dom brukar kunna hjälpa. Kanske kan du bli omplacerad eller ngt.

Tror du att det är depp som spökar så att det inte är hormonerna? Jag har själv panikångest och PTSD. Jag vet att i början av graviditeten så mådde jag sämre men det förklarade läkarna som att det var just hormonerna som spökade.
    Kram

• Konvaljen

jag tycker du ska ta kontakt med en läkare!
    Jag är sjukskriven på grund av utmattningsdepression sedan maj och är gravid i vecka 24. Blev jättebra bemött av sjukvården och sjukskrivning var inga problem varken för dem eller FK

• Chaplin

Är det jobbet som gjorde att du blev sjuk?
    I så fall borde du verkligen få hjälp med att ordna ett nytt jobb!

• Vi ska bli tre

Sök hjälp hos företagsvården. Du borde få hjälp med kognitiv beteendeterapi, alltså KBT. Kan rekommendera starkt. Var själv utbränd, ångest osv och känner mig nästintill helt frisk och är nu gravid i v.16.

• buffybus

jag känner igen mig själv i dig...

har rejäl ångest varje dag jag går till jobbet...vantrivs också nått fruktansvärt. usch usch... har varit sjukskriven i 2veckor på heltid för kräkningar.. (graviditeten) och den natten jag skulle sova till den dagen jag börja första dagen efter sjukskrivningen sov jag skit dåligt o vakna tusen ggr och bara tänkte på det hemska jobbet...

har jobbat där i 1år nu...har totalt vantrivts nästan hela tiden förutom dem 2 veckorna vi va på upplärning för dem va roliga...

gravid v17.. kan man ändå söka nytt jobb? känns inte som man har en chans..

jobbar på citymail... jävla skit jobb... bläääääääääääääää

• Jonna74

Hej!
    Tycker du har fått bra svar här redan, att du ska söka hjälp hos företagshälsovård, eller annan läkare.
    Så här kan du inte ha det, är varken bra för dig eller bebis att du mår så dåligt.
    Vill säga att jag förstår precis hur du känner, hade själv ett jobb för ca 10 år sen där jag kände som du. Mådde illa och fick panik bara jag gick innanför dörrarna. Trots att det är många år sen, så kan jag fortfarande minnas hur jobbigt det var.

Ett jobb är inte allt, jag tycker hälsan går före. Man lever bara en gång.

Kram på dig!! / Jonna

• MKAsson

Men om du inte trivs på ditt jobb är det väl dags att söka nytt och börja jobba med något annat någon annan stans? Du kan ju inte gärna vara sjukskriven för att du inte trivs...

Hoppas det löser sig för dig.

• lastchristmas

Sök nytt jobb! Jag trivs inte heller men planerar att byta jobb efter föräldraledigheten. Vantrivsel är ingen sjukdom.

Svar på tråden Mår sååå dåligt på jobbet!! Hjälp!