• Amatea

Hur tidigt sa ni *jag älskar dig* första gången till er partner?

...och när gjorde er partner det?
    Kan man säga det för tidigt? Bör man svara tillbaka direkt om partnern säger det till en? Kan man säga det för ofta? För sällan? Vill gärna höra era åsikter om detta lilla begrepp! Skrattande

Själv minns jag inte när vi sa det första gången; har varit tillsammans i 8 år... jag hoppas det var efter några veckor i alla fall och inte för tidigt; kan tycka att om det kommer för tidigt i ett förhållande så känns det mer som om personen älskar kärleken mer än MIG, för hur ska han veta att han älskar mig efter 3 dagar exempelvis. Eller kan man veta det? Flört

• Svar på tråden Hur tidigt sa ni *jag älskar dig* första gången till er partner?
  • Okaa san

Han sa det till mig efter tre veckor. :)
    och nu säger vi det till varandra varje dag ;>
    innan jobbet, n'r man kommer hem, innan vi läger oss och lite där emellan!

• Himalya

jag sa det efter ca 1 månad. Då savarade sambon "jaha". hehe
    Fast nu säger han det såklart till mig varje dag.
    han blev bara lite förvånad då.

• Majsan70

Efter den första vistelsen vi hade hos sambon. Efter de första 4 dagarna visste vi med säkerhet att vi älskade varandra.

Menar man orden kan man inte säga det för ofta. Vi säger det flera gånger varje dag o vi menar det lika mycket varje gång nu efter 5 år tillsammans.

• Hannah76

Ja man ska säga det för tidigt, tycker jag.. Tror många säger det utan att verkoigen mena att de ÄLSKAR. Jag sa nog det när det hade gått ganska många månader. Innan dess var jag förälskad och kär och på väg mot att älska honom. Han är den enda jag har sagt det till, och jag är den enda han har sagt det till (nu räknade jag inte in familj, barn, vänner osv)

• Annamaja

Jag sa till min sambo att jag äkskade honom efter 3-4 veckor, och han sa det först. jag vådade inte. rädd för att han skulle bli nervös om jag sa det. Nu säger vi det flera gånger per dag och jag älskar honom helt otroligt mycket. Vi har nu varit tillsammans i 6½år.

• Mor till solsken

Det tog ett tag men det var inget konstigt med det för vår del. Kanske några månader skulle jag tro.
    Personligen tycker jag att man kan säga jag älskar dig för ofta, med det menar jag att man säger det så ofta att man inte tänker på vad man säger eller vad han/hon säger till mig. Det är inte ett exakt antal/dygn utan mer en känsla.
    Glasklart, eller hur.

• Me o Mike

Jag sa efter kanske 2 månader.. Han sa efter 9 månader!! Men då mena han det verkligen!

• Älskarbebisar

Han sa de till mig efter 2 veckor, o jag sa de till han efter typ 4-5 veckor. Nu säger vi de då o då...minst en gång om dagen iaf ungefär.

• Blush

Han sa det efter tre månader och jag väntade lite eftersom det var första gången att säga det för mig till någon, inget man bara slänger ur sig =). Idag säger jag nog det oftare än han men när han väl säger det så känner jag hur han menar det verkligen... inte för att jag menar det mindre..kan inte förklara...han är mer en sån som visar det istället för att säga. Tror att han e rädd för att tjata ut orden liksom...

Svar på tråden Hur tidigt sa ni *jag älskar dig* första gången till er partner?