• Frk Svår

Färga håret - otvättat hår?

Jag har ju färgat håret massa gånger, men då har jag alltid kört på otvättat hår (det står ju att det blir bäst resultat då). Men vad händer om man färgar på nytvättat hår? Om jag inte färgar det idag måste jag vänta till söndag och helst vill jag göra det nu

Ska färga från blont till rött (rödblont).

• Svar på tråden Färga håret - otvättat hår?
  • Mamma till 3 hjärtan

Det spelar ingen roll... Jag har färgat mitt när det varit nytvättat å de är ingen skilnad tycker ja.. Så gör de du... :) Lycka till..

• Frk Svår

Jag kan ju vänta till kvällen, då är det inte så jättenytvättat iaf

• Frk Svår

Jag kunde inte hålla mig så det får bära eller brista

• Diorlover

Färg fästwer bättre om det är otvättat.. det säger frissan..

• Frk Svår

Mmm, det är väl så. Men jag får la färga igen om det bleknar. Röd färg på blont hår försvinner ganska fort ändå...

• Frk Svår

Färgen tog tillräckligt kan jag meddela! God Damn vad rött det blev!

• Frk Svår

Jo, men inte sååå rött. Var mer ute efter rödblont, men efter några tvättar så har det blekt sig och nu är det perfekt!

• challe 1

jag som jobbar på frisersalong kan ju komma med min erfarenhet, vi tvättar nästan alltid håret på kunderna innan färgning för att lättare få ut färgen i håret, vi använder dock inte balsam innan färgning. och så ska håret inte vara droppande blött utan handdukstorkat.

• idiblon

Vad jag har förstått så ska håret bara vara otvättat för att smutset närmst hårbotten skyddar skinnet. Men jag är inte säker!

• Frk Svår

Min frisör föredrog att jag inte hade nytvättat hår när jag blekte håret hos henne...Men det blev ju bra nu, även om det var relativt nytvättat

Svar på tråden Färga håret - otvättat hår?