• FamHull

Badblöja eller badbyxa på 4-månaders?

Ska åka till Thailand i mars med liten som då är ca 4 månader. Har funderat på det där med badblöja vs badbyxa. Tänkte att det kan ju hända att man kanske vill svalka av liten i polen eller nåt o då kan det ju va bra med lite skydd ifall olyckan skulle va framme.
    Någon som har provat båda o kan tala om vilket som funkade bäst?
    Finns det att köpa året runt eller bör vi köpa nu när det e någorlunda bad-säsong?
    Badblöjor, finns det i Thailand oxå?

• Svar på tråden Badblöja eller badbyxa på 4-månaders?
  • Hannah76

Jag tycker badbyxa är bättre (typ Aquanappies). Badblöjor tycker jag är bökiga.

• lillasnurre

vi har haft badblöjor för att det är så himla smidigt, inget att tväta, bara att dra på och man river av dem som med up and go blöjor när det är klart!

• Miss Tia

Jag kör med baddräkt, är "inbyggt" badbyxor i den. Här i kalix finns det att köpa på simhallen som har babysim.

• Marlie87

Jag skulle köra aquanappies om jag var du :)

• PMAW

Vart kan man köpa aquanappies?? vi ska oxå iväg när våran tös är 5 mån

• Rintintin

Nu blir jag lite förvirradFundersam. När jag köpte badbyxor så hette de badblöja!? Man kan köpa badblöja (och då menar jag typen "plastad badbyxa") till sin lille bebis på Lindex till humana priser. Köpte själv där inför babysimmet .

• Naimiez

Vimse har en bra badbyxa också. Lindex likaså.....gå EJ efter 74-80 storlek eller vikt utan de skall sitta bra på låret så bajs ej kan läcka ut....de skall sitta taijt!

• Marlie87

Aquanappies kan man köpa på lite olika sidor på nätet (tror jag) och på Babyland, Babyproffen & Barnens hus :)

Vi har ett par ImseVimse till vår dotter på Babysimet - dom är helt perfekt.

• lindalake

Har ImseVimse till min son. Han var tre månader sist vi testade och hoppas på att det går nu med (4 mån), har 6-8 kg. Det är viktigt att den sitter tajt runt benen annars kan det ju läcka ut.
    Hade på honom badbyxorna ett tag utan att bada. och sen tog jag av dem och såg att han hade kissat. Det hade inte läckt ut något, så nog kan de hålla tätt. Inte för att det är meningen att de ska hålla kiss inne men...
    De finns att köpa året runt iom babysim och sånt.

• FamHull

Shadow83: Tack, ska kolla på dom.

Någon som köpt badblöjor, alltså inte byxor, utomlands? Typ Thailand...

• MymlanB

Men allvarligt - om du ska till Thailand på semester så måste det smidigaste ju självklart vara att köpa ett par små simbyxor med innerbyxa - typ Lindex med krabborna för 59 spänn eller vad de kostar. Finns i strl 62/68 för en fyramånaders typ. Släpa för jösse namn inte med badblöjor till Thailand eller rusa runt där för att leta efter det. ett par vanliga Lindex-byxor funkar skitbra - Ullared har flera olika för 3 också. De hade jag och de var toppen.

• FamHull

Tänkte mest att det kanske va enklare att köra med engångs- när man e utomlands, vet ju inte hur det blir med tvättmöjligheter o så.

Även stl på byxorna verkar ju gå efter vikten. Vad väger (vet att det kan skilja en del men...) en 4-månaders?

• Hannah76

Det räcker ju att skölja upp badbyxorna efter badet. Ska du ha med dig badblöjor, så får du fylla en hel resväska..*L*

• FamHull

Blir väl till att köpa ett par badbyxor här hemma, så får vi hoppas på att det finns badblöjor på plats sen om det skulle behövas.
    Har ju sett det på barn utomlands tidigare, vet ju dock inte om dom köpt det där eller tagit med hemifrån.

Svar på tråden Badblöja eller badbyxa på 4-månaders?