• Mystic noblesse

Hermods liber

Nån som har haft problem med dom? Dom har inte skickat betygskatalogen så jag kan inte söka CSN pga liber. Det är så störande. Och min lärare kan inte göra nåt mer än att skicka mail till studieledarna.

• Svar på tråden Hermods liber
  • Pirum

Blev helt vansinnig för att kvalitén på kursen var så låg. Men jag fick mitt betyg iallafall.

• Mystic noblesse

vad läste du? dom har struntat i att skicka betygskatalogen till min skola. så skolan kan inte rapportera till CSN att jag har fått mina poäng. Men jag fick mitt betyg samma dag som jag hade betygsdialogen.

• Pirum

Naturkunskap B. Förstår inte att kommunen betalar pengar till dem för utbildningen.

Har man en internetbaserad kurs är det fint om deras material funkar, vilket det inte gjorde för mig.

Kan du inte skicka betyget själv till CSN? Behöver du det inrapporterat för att få ytterligare studiemedel eller för att komplettera inför utbildning i höst?

Om det gäller utbetalning från CSN kanske de godtar ett intyg från LiberHermod att du klarat kursen och att de har missat att skicka in pappret. Det suger att man ska behöva fixa sånt för att LH inte sköter sitt jobb men det är värt att prova ifall du är i akut behov av CSN-pengar.

• Pirum

Min tanke var alltså att det går fortare om du kontaktar studievägledaren -per telefon eller personligt besök, e-post är lättare att ignorera- och ber denne dels skriva ett intyg som du kan skicka till CSN så du får din första utbetalning, och dels fixa betygskatalogen.

Antar att det är i samarbete med Komvux du läser? Hota med att informera utbildningsnämnden (eller vem som nu är ytterst ansvarig för inköp av kursplatser) i din kommun om hur dåligt det sköts om de verkar ovilliga att hjälpa dig.

• Bästamorsan

åh har alla dåliga erfarenheter av liber hermods??
    ingen som har nåt bra

/funderar på att läsa lite...

• annie29

jag läser med dem,läser hela omvårdnadsutbildningen, har läst sen januari,har aldrig varit några problem,tycker lärare m.fl är suveräna!

Sen kanske de är lite olika för olika kommuner,för det är ju en person som har hand om detta för varje kommun,men här i Uppsala funkar de hur bra som helst!

Hoppas det ordnar upp sig!

• Pirum

annie29: jag läste också i Uppsala så det är nog väldigt olika beroende på vilken kurs man läser.

• Pirum

För mig var det inte läraren som strulade utan det material som LH tillhandahöll, deras studieplats låg nere hela tiden så det gick inte att logga in, man skickade problembeskrivning efter problembeskrivning till support men ingenting åtgärdades.

• Mystic noblesse

jag kan inte besöka dom personligen då dom har sitt för långt bort. sisådär 50 mil bort. jag och min lärare har ringt och mailat men den enda ursäkt de har är att vikarierna har gjort fel... men då BORDE de fixa det nu! den 16/8 hade jag min betygsdialog men de har inte skickat nåt till skolan alls.

Svar på tråden Hermods liber