• smillan

Känner mig så utanför

Min sambo har sedan tidigare en son som är 20 månader nu.
    Relationen mellan sambon och hans ex har varit ganska tjaffsig tidigare men det funkar mycket bättre nu, vilket är jätte skönt.
    Men ibland kan jag känna mig så fruktansvärt utanför.. att de har något tillsammans som jag inte är det minsta delaktig av.
    Jag vet inte riktigt varför jag känner såhär..
    det har varit ganska tufft att komma in i en sån här situation, med ett så litet barn och i en relation med mycket tjaffs, men min sambo har hela tiden förstått mig och vill alltid prata om jag mår dåligt.
    Men just det här kan jag inte förklara, han kan aldrig förstå hur det känns..

Jag känner mig så ensam många gånger, då jag inte har någon att prata med som förstår...

Jag älskar min bonus, han är hur go som helst så det är inte det som är problemet, jag kan tom önska att han vore min egen.

• Svar på tråden Känner mig så utanför
  • Smurfelisa

Hej
    Känner igen den känslan... min Kille har en påg på 24 månader. Han och hans ex har en bra relation, men hon vet inte om min existens så när hon träffar pågen (min man har ensamvårdnad) så kan inte jag vara där hemma. Känner igen mig i det du skriver!

har försökt förklara för min kille, men det är otroligt svårt.

• smillan

Men varför har han inte berättat om dig? hur länge har ni varit tillsammans?? Jag skulle vara jätte ledsen om jag inte fick vara där bara för att hon kom dit.. om sonen vet om dig så förstår jag inte varför inte mamman skulle kunna få veta det?

• Smurfelisa

Vi har varit ihop i 1 månad. Jo för det är känsligt för henne. Pojken e bara 2 år så han vet inte om att hans pappa o jag är ihop.

• Tokan

Åhhh... känner så väl igen känslan! Har berättat om känslan för min respektive.. o han förstod... sedan dess har jag inte tagit upp det några fler gånger... men den ligger alltid där o småpyr!

• smillan

Tokan: Skönt att höra att det finns fler människor som jag.
    Har du varit bonusmamma länge?

• hjärterum

jag vet precis hur du känner...när min sambo o jag blev tillsammans var hans yngsta-precis som din 20månader.man hamnar lätt i en utanförkänsla.i början tänkte jag inte på det så mycket,man var ju bara så käär o då var allt frid&fröjd.men efter ett par månader började jag må ´dåligt´,ledsen, utanför,i vägen o ja,det finns så många benämningar på hur jag kände mig så jag kan inte förklara!vi är nu inne på vårt sjunde år tillsammans o läget är ju inte helt förändrat...men bättre då vi nu har fått en gemensam son.

• smillan

Hjärterum: Jag förstår vad du menar.. det är så mkt känslor och tankar så man vet knappt var man har sig själv ibland..
    Men det finns alltid kvar alltså? Usch det låter lite jobbigt.. =/ Egna barn hoppas vi ju på att få snart, så jag hoppas att det får mig att känna mig lite bättre.
    Har du/ni bra kontakt med mamman till din bonus?

• hjärterum

hon bor ca30mil ifrån oss,barnen är hos henne på loven.jag har inte mer kontakt med henne än jag vill ha.mer än att vi ses på skolavslutning o när barnen ska vara hos henne...just samma känsla har jag inte nu längre som då i början,men en lustig känsla har jag än.hur länge har ni varit tillsammans?

• smillan

Okej. Vi har varit tillsammans i 8 månader. Vi har haft sonen varannan helg och någon dag i veckan fram till nu då vi börjat med varannan vecka. Jag hoppas att det ska bli lite bättre nu, men vi får väl se.

• Uca

Tjejer, jag tycker ni glömmer att prata om en väsentlig del i detta, vad säger era sambos/pojkvänner/män? Ni måste delge era känslor och försöka få dem att förstå era känslor. Det är viktigt för er egen familj och för barnen som lätt hanmar i kläm.

Lycka till med samtalen med dem ni älskar!

• smillan

Uca: Min sambo vet om att jag känner såhär.. och han säger att han förstår mig. Han vet att han aldrig kommer att förstå hur jag känner eftersom han inte varit i min situation men jag vet att han finns där och försöker så gott han kan. Han försöker involvera mig så mycket han kan, och låta mig vara delaktig..

Svar på tråden Känner mig så utanför