• VIXIE

Språkresa till England.

Är det någon här som skickat sina barn till nån form av språkresa till England? Funderar på att ev skicka dottern nästa år om vi har råd.Hon hade behövt bättra på sina kunskaper.
    Vore kul ifall nån kunde dela med sig av sina erfarenheter.

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Svar på tråden Språkresa till England.
  • tii

Jag har inga barn, men jag har varit på språkresa i england när jag var 15.

• Bling1975

Åååå...är du säker på vad du gör, jag var på språkresa när jag var 14, det enda jag lärde mig var att dricka shots på malibu. Skolan var väl inte direkt vårt fokus utan snarare de hundratals killar från hela världen som var där och det faktum att vi fick köpa alkohol.

Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Mamma Anna

Jag kommer inte skicka min dotter på språkresa förän jag är så gammal att jag har glömt vad jag själv gjorde

• Hannah76

Nej gör inte det.. Man lär sig mycket på språkresa (typ att dricka alkohol, röka, ha sex osv..) men inte engelska.. Lägg pengarna på en kurs här hemma och en gemensam resa istället.

• Bling1975

Det märks att generationen som själva åkte på språkresa nu har barn...tänk om min kära mor hade vetat hur det var

• sussiegull

haller med. jag kunde redan hyfsad engelska nar jag var 15 och jag kom till england nar jag var 19 och nu ar jag naturligtvis annu battre, med andra ord,hon kommer inte lara sig mycket engelska, hon kommer knappast att beblanda sig med lokalbefolkningen och hur mycket vardags engelska kommer hon lara sig pa en kurs? dessutom kan hon sakerligen en del engelska for att klara sig i framtiden, hon kommer ju anda lara sig spraket i skolan tills hon ar 19!jag hade antingen satsat pengarna pa nagon annan aktivitet eller sparat pengarna tills hon blir aldre till efter studenten och da kanske hon uppskattar mer en sprakresa och kanske aker till ett annat mer spannande land som spanien/frankrike...det ar sprak man verkligen kommer fa nytta av i framtiden. engelska kan ju alla.

• sara sofia

Jag fick inte fara på språkresa för mina föräldrar när jag var tonåring, och sen dess har jag tänkt: min dotter ska då få!!
    Men nu när man läser här... kanske mina föräldrar gjorde rätt...?

Det kanske blir så att de som inte själv fick åka som tonåring, nu släpper iväg sina barn, och tvärtom! Skrattande

• sara sofia

Är det ingen som har positiva erfrenheter att dela med sig av, som tycker det har varit bra och lärorikt?

• Bling1975

En vän till mig åkte några år senare på internat till oxford. Det var tydligen mer studieorienterat och lite lugnare.

Tror att åldern spelar in mycket, man är inte redo att åka utomlands själv när man går på högstadiet, och speciellt bra koll har inte ledarna och värdfamiljerna.

Jag skulle nog hellre uppmunta mitt barn till ett sabbatsår utomlands efter gymnasiet. Det gjorde jag, flyttade till London och pluggade och blev kvar i 7 år. Det var riktigt lärorikt.

• Juniphé

Jag lärde mig väldigt mycket på min språkresa iaf...
    Jag var 3 veckor i Brighton för snart 100 år sedan.

Och ärligt.... shots m.m hade jag redan hunnit med hemma.
    Jag fyllde 16 år den sommaren.

Svar på tråden Språkresa till England.