• Analoga

Var köpa madrasskydd till "vuxensäng" ?

Undrar var man kan få tag i madrasskydd till madrass med "vuxenmått" ? Man kommer väl behöva det ett par år till för säkerhetsskull innan "faran" för nattkiss är över.

Vad har ni`och var har ni köpt det?

• Svar på tråden Var köpa madrasskydd till "vuxensäng" ?
  • LuMa

Vi har plastad frotté i vår säng också.
    Finns att köpa på metervara i tygaffärer.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Analoga
    LuMa skrev 2007-08-29 18:39:11 följande:
    Vi har plastad frotté i vår säng också. Finns att köpa på metervara i tygaffärer.
    Jag tänkte närmast på om det finns något skydd som man "spänner fast" på lakanet så det ligger stilla? Jag tycker plastad frotte bara "rular" ihop sig varje natt.

Men visst har Ikea plastad frotte också i större bitar?
  • Kami74

På den andra länken tryck på madrasskydd och sedan på vätsketäta

• Greten

Vi köpte vårat på Ikea. O det höll när mitt vatten gick på natten!

• Analoga
    Greten skrev 2007-08-29 19:19:13 följande:
    Vi köpte vårat på Ikea. O det höll när mitt vatten gick på natten!
    Ja, då kan man ju säga att det är testat

Ja, det blir nog ikea´s. Ska dit i morgon. Synd bara att bredden bara var 75 cm, för madrassbredden är 90. Jag får väl försöka lägga lite omlott då.
  • Greten
    Analoga skrev 2007-08-29 19:28:51 följande:
    Ja, då kan man ju säga att det är testat Ja, det blir nog ikea´s. Ska dit i morgon. Synd bara att bredden bara var 75 cm, för madrassbredden är 90. Jag får väl försöka lägga lite omlott då.
    Men finns det inte fler storlekar? Vårat passar en 160säng, om inte annat kanske de är bättre o köpa en för stor än 2 små??
  • Analoga
    Greten skrev 2007-08-29 20:56:07 följande:
    Men finns det inte fler storlekar? Vårat passar en 160säng, om inte annat kanske de är bättre o köpa en för stor än 2 små??
    Ska genast kika in på ikeas hemsida!
  • Greten

Ja, vi har något annat, det ädr är nåt som man klipper till om jag fattat det rätt, vårat var med resår runt kanterna så det hålls på plats runt madrass, typ som överdragslakan. Åk till Ikea o fråga personalen. Vi köpte det augusti -06

Svar på tråden Var köpa madrasskydd till "vuxensäng" ?